سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶
۰ نفر

شواهد عجیب، از مصرف شدن دلارهای برانکو و کسر بودجه جدی باشگاه حکایت دارد

برانكو

پرسپولیس امسال تیم بدی نیست و مربی بدی هم انتخاب نکرده. این تیم اگر قهرمان هم نشود، احتمالا خواهد توانست عملکردی آبرومندانه در لیگ نوزدهم داشته باشد. با این وجود اگر فقط یک خطر سرخپوشان را تهدید کند، آن خطر مربوط به مسایل مالی باشگاه است. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها مطالبات چند صد هزار یورویی برانکو را آماده کرده بودند تا او را راضی به ادامه حضور در پرسپولیس کنند، با برنگشتن برانکو بازی عوض شد و ظاهرا مسوولان باشگاه کل این پول را صرف فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی کردند. ایرج عرب که به خاطر ناتوانی در حفظ برانکو شدیدا تحت فشار هواداران قرار داشت، مجبور شد همه بازیکنان تیم قهرمان را حفظ کند و این مساله حسابی برایش گران تمام شد.

در روزهای سخت عرب، حتی جدایی یک بازیکن مهم می‌توانست حکم تیر خلاص به مدیریت او را داشته باشد و عرب با تمام وجود از این مساله جلوگیری کرد. نتیجه هم شد اینکه همه بازیکنان پرسپولیس با قراردادهای عجیب و غریب در این باشگاه ماندنی شدند. در مورد علیرضا بیرانوند رسما از ارقام هفت یا هشت میلیاردی سخن گفته می‌شود و یکی مثل شجاع خلیل‌زاده که قطعا زیر دو میلیارد قرارداد نبسته، مدعی می‌شود چندین بازیکن بیش از او پول گرفته‌اند! در این مدت خیلی از بازیکنان پرسپولیس -حتی آنها که قرارداد داشتند- برای مذاکره به باشگاه رفتند و با لبخندهای جانانه بیرون آمدند. بعد هم گفته شد قرارداد این نفرات اصلاح شده است.

مقصود از اصلاح، طبعا این نیست که بازیکن از حقوقش گذشته باشد، بلکه این ایرج عرب بوده که از ترس جدایی نفراتش تن به افزایش دستمزد بازیکنان سابق داده است. حالا بگذریم از خریدهای جدید؛ اعم از گرانقیمت‌هایی مثل وحید امیری و جونیور و یا غیرضروری‌هایی همچون فرشاد احمدزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان. مجموعه این مسایل، شرایط سخت اقتصادی را برای باشگاه پرسپولیس به وجود آورده؛ مخصوصا که هر روز شایعات جدیدتری در مورد جدایی عرب به گوش می‌رسد و با این تفاسیر روشن نیست مدیرعامل بعدی با چه فضایی روبرو خواهد شد.

  • از زمزمه اعتصاب تا شکایت برانکو

طبعا بی‌پولی می‌تواند به عنوان چوبی لای چرخ پرسپولیس عمل کند. همین حالا و در شرایطی که فقط یک هفته از فصل جدید گذشته، زمزمه‌های جسته و گریخته‌ای در مورد احتمال اعتصاب بازیکنان به خاطر عدم دریافت مطالبات‌شان به گوش می‌رسد. طبعا شکل‌گیری ین شایعه، یک مبنای حقیقی داشته و این حرف و حدیث‌ها الکی به وجود نیامده است. همچنین گابریل کالدرون هم اخیرا گفته از باشگاه تقاضای جذب دو مهاجم خارجی داشته که به دلیل مشکلات مالی، فقط یکی از آنها استخدام شده است.

مسلما همین موضوع در آینده می‌تواند بهانه‌ای برای توجیه برخی کم وکاستی‌های تیم از سوی کالدرون باشد. خطرناک‌تر از همه اینها اما شکایت قریب‌الوقوع برانکو است. چنانکه در ابتدای مطلب ذکر شد، گویا باشگاه تمام این پول را برای فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی‌اش هزینه کرده و دیگر چیزی برای پرداخت به پروفسور باقی نمانده است. به این ترتیب شکایت برانکو هر زمان که وصول شود، یک بحران بسیار بزرگ برای باشگاه خواهد ساخت. بله؛ استقلال و تراکتور و پدیده و سپاهان تیم‌های خوبی هستند، اما شاید بزرگترین رقیب امسال پرسپولیس، بی‌پولی و صرف بی‌هدف منابع مالی باشگاه باشد.

کد خبر 452924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha