همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل و فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نفوذ سایبری به سامانه‌های زیرساختی ایران را صرفا یک «بلوف» خواند و گفت: قبلا هم مدعی بودند توان موشکی ایران "فتوشاپ" است اما انهدام پهپاد رادارگریز آنها در ارتفاع ۵۰ هزار پایی واقعیت را به همه نشان داد.

جلالی

مقامات آمریکا در ماه‌های گذشته مدعی شده بودند که به زیر ساخت‌های موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران نفوذ سایبری کرده‌اند. سردار سرتیپ  «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشست روسای کمیته، معاونان و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در سالن شهید حسن آبشناسان تهران با رد این ادعا و با بیان اینکه «در جنگ سایبری همیشه فاعل مجهول است»، گفت: این ادعای آمریکایی‌ها نیز مانند سایر ادعاهایشان صرفا یک بلوف بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه سایبری در کشور یک انسجام داخلی پدید آمده است و مستمرا حرکات دشمن در این زمینه پایش و رصد می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های مدون توان دفاع سایبری کشور در حال ارتقا است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیش از توانمندی‌هایشان ادعا دارند، یادآور شد: قبلا هم آنها مدعی بودند توان موشکی ایران "فتوشاپ" است اما انهدام پهپاد رادارگریز آنها در ارتفاع ۵۰ هزار پایی واقعیت را به همه نشان داد.

جلالی با بیان اینکه باید در تمام حوزه‌های مقابله با دشمن آمادگی خود را ارتقا دهیم و آرایش دفاعی بگیریم، افزود: آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران عیان‌تر از گذشته کرده است و همین عامل باعث شده تا در سطح نخبگان و عموم مردم روحیه آمادگی، دشمن شناسی و اقدام بسیجی پدید بیاید که باید این روحیه حفظ و تقویت شود.

وی  با بیان اینکه در حوزه زیرساختی با انجام آموزش ها و رزمایش ها، آمادگی ها را ارتقا داده و آسیب پذیری ها را شناسایی کرده ایم، گفت: با ایجاد توانمندی در زیرساخت‌ها، امن‌سازی و کاهش آسیب پذیری‌ها را شروع کرده‌ایم و مصون سازی زیرساخت‌های حیاتی را در اولویت قرار داده‌ایم و در قالب برنامه‌های سالانه در حال اجرا هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در حوزه‌هایی که دشمن برای کشور صحنه جنگ آراسته است با رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، رویکرد جهادی و استفاده از تجربیات دفاع مقدس کشور آرایش دفاعی گرفته است و به فضل خدا ایران اسلامی به سمت جلو پیش خواهد رفت.

جلالی با تاکید براینکه راهبرد ترامپ در مدت اخیر فشار حداکثری بر ایران تا مرز جنگ بوده است، یادآور شد: قرار نبود و نیست جنگی صورت بگیرد اما نمایش جنگ از آمریکایی‌ها با قدرت و شدت زیادی اجرا می‌ شد تا برخی در داخل در تصمیم گیری‌های خود دچار تزلزل شوند.

کد خبر 452879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha