همشهری آنلاین: بیش از ۸۰ آتش‌نشان اسکاتلندی از عصر روز یکشنبه برای مهار «آتش‌سوزی مهیب و پیچیده» یک دبیرستان در دانفرملاین تلاش می‌کنند.

آتش سوزي در يك دبيرستان اسكاتلندي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پی‌ای، شعله‌های آتش از ساعت پنج عصر به وقت محلی ساختمان مدرسه وودمیل را در شهر دامفرملاین، یازدهمین شهر پرجمعیت اسکاتلند درون خود کشید و آتش‌نشانان اندکی بعد با ۱۵ دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه رسیدند.

با اینکه ساختمان اصلی دبیرستان مرکز آتش‌سوزی گزارش شده اما نیروهای آتش‌نشانی تمرکز خود را بر جلوگیری از گسترده‌تر شدن شعله‌ها گذاشته و همزمان برای مهار آتش و خاموش کردن آن تلاش می‌کنند. مسئولان وودمیل که در ۳۲ کیلومتری شمال‌غربی ادینبرا (پایتخت اسکاتلند) واقع شده، اعلام کردند مدرسه روز دوشنبه برای دانش‌آموزان همه پایه‌ها تعطیل است و تعطیلی تا فراهم شدن زمینه بازگشت بچه‌ها به مدرسه ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود با توجه به گسترده بودن آتش‌سوزی، دانش‌آموزان وودمیل به مدارس دیگر فرستاده شوند. نیروهای امدادی و آتش‌نشان‌ها تا ساعت‌های ابتدایی صبح روز دوشنبه آتش را مهار کرده بودند اما آتش‌سوزی در بخش‌هایی از سقف ساختمان اصلی همچنان ادامه داشت. هر چند از قربانیان احتمالی آتش‌سوزی شامگاه یکشنبه هنوز خبری منتشر نشده اما به نظر می‌رسد آسیب‌ها چنان جدی و تکان‌دهنده است که مدرسه به این زودی‌ها قابل استفاده نباشد.

نیروهای امنیتی از ساکنان محدوده و شهروندان دامفرملاین درخواست کرده‌اند از نزدیک شدن به محل حادثه پرهیز کنند تا راه برای رفت و آمد خودروهای اورژانس و امدادی باز بماند. ضمن اینکه به دلیل افزایش حجم دود و غلظت آلاینده‌ها، شهروندان نباید پنجره‌های خانه‌ها را تا بهتر شدن شرایط باز بگذارند.

کد خبر 452869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha