همشهری آنلاین: پلاسیدو دومینگو که از سوی ۹ زن به آزار جنسی متهم شده، در جشنواره سالزبورگ به روی صحنه رفت

پلاسيدو دومينگو خواننده اپرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، استقبال از اپرای خواننده سرشناس اسپانیایی به اندازه‌ای بود که روزنامه کلاین سایتونگ اتریش با سرخط «پیروزی در سالزبورگ و تشویق ایستاده دومینگو با وجود اتهام‌ها» به آن پرداخت. دومینگو ۷۸ ساله روز یکشنبه در جشنواره سالانه سالزبورگ اپرای «لوییزا میلر» اثر جوزپه وردی را اجرا کرد و تماشاگران بار اول در آغاز اجرا و بار دیگر در پایان برای او و همکارانش ایستاده دست زدند.

هشت خواننده و یک هنرمند حرکات موزون اوایل ماه جاری میلادی به خبرگزاری اسوشیتدپرس اعلام کردند عضو پیشین گروه موسوم به «سه تنور» در دهه ۱۹۸۰ آنها را آزار داده است. همان زمان دومینگو با انتشار یک بیانیه اتهام‌ها را بی‌اساس، آزاردهنده و غیردقیق خواند و نوشت: «من معتقدم قوانین و استانداردهایی که ما امروز بر اساس آنها ارزیابی و داوری می‌شویم، بسیار متفاوت از دوران گذشته است.»

پس از رسانه‌ای شدن این اتهام‌های اخلاقی، انجمن ارکسترهای فیلادلفیا دعوت خود را از دومینگو برای اجرا در شب افتتاحیه کنسرت ۱۸ سپتامبر پس گرفت و اپرای لس‌آنجلس اعلام کرد درباره اتهام‌های جدی مدیر خود تحقیق می‌کند. با این حال، رئیس جشنواره سالزبورگ برنامه اجرای دومینگو را به هم نزد و این اجرا با استقبال بسیار خوب تماشاگران در اتریش مواجه شد.

دومینگو از برجسته‌ترین خواننده‌های اپرا در قرن بیستم و همراه با لوچیانو پاواروتی و خوزه کارراس سه تنور سرشناس چند دهه اخیر هستند و اجراهایش در ۷۸ سالگی همچنان در سالن‌های پر روی صحنه می‌رود. او بیش از ۱۰۰ آلبوم و ۱۴ جایزه گرمی در کارنامه دارد و اوایل سال چهار هزارمین اجرای خود را در ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای جشن گرفت.

کد خبر 452860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha