همشهری‌آنلاین: حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای برای اولین بار رسما رژیم صهیونیستی را مسئول حمله پهپادی به مواضع خود اعلام کرد.

حمله رژيم صهيونيستي به مقر حشد شعبي

به گزارش ایسنا به نقل از رأی الیوم، در بیانیه حشد شعبی آمده است، در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به عراق، یک تیپ وابسته به حشد شعبی در عمق خاک عراق در استان الأنبار و در مرزهای سوریه هدف دو فروند پهپاد قرار گرفت که بر اثر آن دست‌کم یک رزمنده حشد شعبی شهید و یک تن دیگر هم زخمی شد.

در همین راستا، فرماندهی عملیات الانبار وابسته به حشد شعبی در بیانیه اول از کشته شدن دو رزمنده در تیپ ۴۵ حشد و مجروح شدن یک تن دیگر در پی حمله دو فروند پهپاد خبر داده بود.

طبق بیانیه حشد شعبی، یکی از مواضع تیپ ۴۵ این نیروها واقع در ۱۵ کیلومتری مرز سوریه هدف قرار گرفت.

حشد شعبی می‌گوید که دو پهپاد رژیم صهیونیستی در این عملیات که با پوشش هوایی جنگنده‌های آمریکا همراه بوده، شرکت داشتند.

در ادامه بیانیه حشد شعبی آمده است که این حمله هم‌زمان با آغاز مرحله چهارم عملیات "اراده پیروزی" انجام شده است و این حملات نیروهای حشد شعبی را از عمل به نقش خود در زمینه مقابله با تروریسم بازنخواهد داشت.

تیپ ۴۵ متعلق به گردان‌های حزب‌الله عراق است که آمریکا آن را در لیست گروه‌های "تروریستی" خود قرار داده است.

در همین راستا، یک منبع در گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که رزمنده کشته شده "ابو علی الدبی" نام دارد و از اعضای کمیته موشک‌های این گردان‌ها در قائم بوده است.

طبق گفته این منبع، ابو علی همچنین در یک عملیات نظامی در سوریه حضور داشته و پیشتر توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده بود.

همچنین حشد شعبی چند ویدئو و تصویر را در صفحه اختصاصی خود در تلگرام منتشر کرد که در آنها خودروهای سوخته شده‌ای به تصویر کشیده شده است که در پی این حمله آسیب جدی دیده‌اند.

برطرف شدن ابهامات

این حمله پس از چند هفته ابهام درباره یک رشته انفجارهای مشکوک در پایگاه‌های حشد شعبی در هفته‌های اخیر انجام شد که این نیروها آمریکا را عامل آن دانستند و همچنین به دست داشتن رژیم صهیونیستی در این انفجارها  اشاره کرده بودند.

همچنین کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به دنبال این حمله خواستار برگزاری دو جلسه در شورای وزیران و پارلمان برای بررسی پیامدهای تداوم تجاوزات اسرائیل به مقرهای حشد شعبی شد.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که یک پهپاد ناشناس دو خودروی متعلق به تیپ ۴۵ حشد شعبی در شهر قائم در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار داد.

به دنبال انتشار این خبر، رژیم صهیونیستی نیز به هدف قرار دادن یک خودروی وابسته به حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق اذعان کرد.

این درحالی است که شبکه الجزیره به نقل از چند منبع مطلع اعلام کرد که شش تن از نیروهای حشد شعبی در پی یک حمله هوایی به مقر این نیروها در شهر قائم کشته شدند.

طبق گزارش الجزیره، این حمله هوایی توسط دو پهپاد و یک جنگنده صهیونیستی انجام شده است و در آن دو خودرو و یک انبار مهمات هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر، ابو ولاء الولائی، دبیرکل گردان‌های سید الشهدا وابسته به حشد شعبی در سخنانی اظهار کرد که ۱۳ پادگان متعلق به حشد تنها طی یک سال بمباران شده‌اند.

او افزود، رژیم صهیونیستی قصد هدف قرار دادن زیربناهای حشد شعبی را دارد، چراکه آن را بازوی ایران در عراق می‌داند.

کد خبر 452831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha