همشهری آنلاین: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که تشدید تنش‌های تجاری آمریکا و چین، اعتماد به اقتصاد جهانی را متزلزل کرد کاهش یافت.

نفت 833

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۳ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت آمریکا با ۶۸ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی با افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفته است. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد: روی ۵۰۷۸ کالای آمریکایی شامل نفت خام و محصولات کشاورزی مانند سویا و هواپیمای کوچک تعرفه پنج یا ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به تلافی این اقدام اعلام کرد: به شرکت‌های آمریکایی دستور داده است به دنبال راه‌هایی برای تعطیل کردن فعالیت‌های خود در چین و تولید محصولات‌شان در آمریکا باشند.

جفری هالی، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: تنها موضوعی که می‌تواند ابرهای تیره را از روی بازارهای نفت کنار بزند مذاکرات آمریکا و چین و تصمیم دوجانبه آنها برای عقب‌گرد از مواضع اخیر خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری را به بیشترین میزان کاهش دادند و در نتیجه شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا با کاهش هزینه این شرکت‌ها، به پایین‌ترین میزان از ژانویه سال ۲۰۱۸ تاکنون رسید.

کد خبر 452822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha