مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

شهرداری تهران 833

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران توضیح داد: براساس برنامه  سوم توسعه شهرداری تهران، می بایست در شهرداری تهران تمامی مراکز گردشگری ادغام  و در قالب سازمان گردشگری فعالیت کنند. در شهرداری تهران مراکز تفریحی و گردشگری زیادی همچون برج میلاد، اراضی عباس آباد و ...  وجود دارد که منفک از یکدیگر اداره می شوند و این عدم مدیریت یکپارچه سبب شده تا این مراکز از برنامه مدونی پیروی نکنند.

او گفت: تهران با وجود بناهای میراثی، گردشگری و ... به عنوان مقصد سفر شناخته نمی شود و عمدتا مسافران، در حال عبور از تهران ممکن است از مراکز میراثی، گردشگری و... پایتخت بازدید کنند. این در حالی است که تهران ظرفیت‌های خوب تفریحی، گردشگری و میراثی دارد به گونه‌ای که می تواند به مقصد و قطب گردشگری تبدیل شود.

خلیل آبادی با بیان این‌که نبود یک سازمان، در راستای تدوین برنامه و هماهنگی نهادهای دخیل، سبب ایجاد هرج و مرج و از هم گسستگی مراکز گردشگری تهران شده است؛ خاطرنشان کرد: در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران مقرر شد سازمان گردشگری ایجاد شود که در حال تدوین اساسنامه آن هستیم و بعد از آن، اساسنامه برای رای گیری به شورای شهر ارسال خواهد شد و به نظر می رسد تا پایان سال تشکیل سازمان گردشگری، به سرانجام برسد.

او افزود: در سازمان گردشگری هم افزایی نهادهای گردشگر در شهرداری با ادغام مدیریتی آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت. یکی از اولویت‌های سازمان گردشگری تبدیل تهران به قطب گردشگری و شهر توریست و مسافرپذیر است.

کد خبر 452819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha