همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران از تغییر کاربری ۱۲۸ هکتار از باغات و اراضی مشجر در ۱۰ سال گذشته خبر داد.

تغییر کاربری ۱۲۸ هکتار از باغات و اراضی مشجر در ۱۰ سال گذشته

به گزارش شهرنوشت، زهرا صدراعظم نوری در صد و شصتمین جلسه شورای شهر تهران در تشریح عملکرد دو ساله کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست اظهار کرد: سعی کردیم در این دوره شورای شهر در تصمیم‌گیری و تدوین طرح‌ها و لوایح دغدغه و مشکلات مردم را به عنوان اولویت‌ها در نظر بگیریم.

وی با بیان این که در دو سال اخیر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ۱۷۰ جلسه داشته است که ۵۶ طرح و ۶۵ لایحه را مورد بررسی قرار داده است، اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که در این دو سال رخ داده این بود که تلاش کردیم جایگاه محیط زیست را در شهرداری ارتقا دهیم به گونه‌ای که مراکز محیط زیست به ادرات کل محیط زیست و توسعه پایدار ارتقا یافتند و در مناطق نیز پست‌های دیگر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های شهروندان حفظ باغات و فضای سبز بود، افزود: از سال ۸۷ تا ۹۷ حدود ۱۲۸ هکتار از باغات و اراضی مشجر تبدیل به مراکز تجاری، اداری و مسکونی شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این که طی دو سال اخیر در مناطق ۴۵ هزار و ۷۱۰ پرونده بررسی کردیم و در شورا نیز ۱۵۷۱ پرونده مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: یکی از اقدامات جدی ایجاد سامانه کمیسیون ماده ۷ بود که از این پس برای دریافت پایان کار باید استعلامات این کمیسیون اخذ شود.

صدراعظم نوری با بیان این که در سال ۹۷ عوارض ناشی از قطع درخت ۵۰ درصد و در سال ۹۸ عوارض این حوزه ۱۰۰ درصد افزایش یافت و تمامی این عوارض صرف خرید باغات شد، اضافه کرد: در این مدت ۶ الی ۷ باغ در مناطق مختلف خریداری شد.

وی با بیان این که پسماند یکی از اولویت‌های حوزه خدمات شهری است که با پیگیری‌های انجام شده سامانه صورت وضعیت آنلاین اجرایی شد، افزود: در حوزه سلامت نیز سه کمپین تهران شهر بدون پلاستیک، تهران شهر بدون دخانیات و سلامت روان اجرایی شد. همچنین پایش آب، نان، میوه و صیفی‌جات در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: از شهرداری تهران می‌خواهیم که پیگیر مصوبه تهران ۱۴۰۰ باشد و در حوزه سلامت نیز به دنبال مدیریت یکپارچه هستیم. خوشبختانه با تزریق بودجه سازمان آتش‌نشانی توانست تجهیزات بهتر و به روزتری را خریداری کنند.

کد خبر 452733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha