یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از وزیر علوم تقاضا کرده‌ایم تا آموزش محیط زیست در دانشگاه‌ها را اجباری کنند دانشجویان، مدیران آینده هستند که اگر با محیط زیست آشنا نباشند کشور را همچون امروز با چالش روبرو می‌کنند.

درخواست رئیس سازمان محیط زیست از وزیر علوم

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری گفت: ۵۰ درصد از پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه محیط‌بانی مشغول فعالیت هستند و طی یک سال گذشته بر اساس مجوز دولت، ۳۰۰ محیط‌بان جدید استخدام کردیم همچنین با کمک نیروی انتظامی ۲۲۰ سرباز - محیط‌بان وارد پاسگاه‌ها شده‌ و اخیرا نیروهای محیط‌بانی ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند.

وی در ادامه به مشکلات پیش‌روی محیط‌بانان اشاره کرد و گفت: محیط‌بانان ماهانه بیش از ۴۰۰ ساعت فعالیت دارند ولی تاکنون کم‌ترین دریافتی را داشته‌اند. طی سال گذشته با حمایت شخص رییس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، دریافتی محیط‌بانان از متوسط سایر پرسنل بالاتر رفت همچنین محیط‌بانان طی دو سال گذشته بسیار ناراضی بودند و امسال از راضی‌ترین پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

کلانتری ضمن بیان این که حق‌آبه تالاب‌های کشور تعیین و بیش از ۴۰ تالاب خشک و نیمه خشک احیا شده است، گفت: طرح مدیریتی جدیدی را در پارک‌های ملی با تشکیل هیات امنای منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم. این طرح در حال حاضر در پارک ملی گلستان و برخی پارک‌های ملی در اصفهان در حال اجرا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که مهار گرد و غبار در برخی استان‌ها ادامه دارد، گفت: در حال حاضر کارها با سرعت مناسبی پیش می‌رود و نقاط گرد و غبارخیز کشور در حال مدیریت است.

کلانتری در ادامه با اشاره به احداث آبشخورهای جدید برای حیات وحش در نقاط مختلف کشور گفت: کلیه این اقدامات به جز طرح‌های ملی به استان‌ها تفویض شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این سازمان با ۱۵ دانشگاه مادر در کشور قرار داد بسته است تا پایش‌های محیط زیستی منطقه‌ای را انجام دهند و در راستای کاهش آلایندگی کارخانه‌ها کمک کنند.

معاون رییس جمهوری در ادامه با انتقاد از تبخیر آب‌های شیرین و قابل شرب در مراکز صنعتی کشور گفت: بر اساس شیوه‌های نوین، صنایع آب‌بر را داخل کشور نخواهیم داشت تا با مشکلات آبی روبرو نشوند.

کلانتری در پایان از ورود درس‌های فرهنگ عمومی محیط زیست به کلاس‌های دوره‌های ابتدایی و دبیرستان خبر داد و گفت: از وزیر علوم تقاضا کرده‌ایم تا آموزش محیط زیست در دانشگاه‌ها را اجباری کنند. دانشجویان، مدیران آینده کشور هستند که اگر با محیط زیست آشنا نباشند کشور را همچون امروز با چالش روبرو می‌کنند.

کد خبر 452729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha