سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت هیلاری کلینتون با رقیب سرسختش با چاپ عکسی از اوباما با لباس سنتی کشور سومالی وجهه بچه‌گانه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در حالی که رقابت تنگاتنگ سناتور هیلاری کلینتون با باراک اوباما به مراحل حساسی رسیده است چاپ عکسی از اوباما با لباس سنتی کشور سومالی با این پیام که "اوباما مسلمان است"، رقابت این دو نامزد حزب دموکرات را به شکل بچه‌گانه‌ای در آورده است.

بازنده شدن سناتور هیلاری کلینتون در یازده شهر باعث شده است که او برای پیروز شدن بر باراک اوبامای جوان، دست به هرکاری بزند. حتی اگر این کار، انتشار عکس‌های رقیب انتخاباتی‌اش با دستار و لباس سنتی کشور سومالی باشد.

این دومین باری است که مشاوران کلینتون دست به چنین کاری می‌زنند. چندی قبل هم آن‌ها با دستاویز قرار دادن شیوه نوشته شدن نام فامیل اوباما که به اسامه شبیه است و نام اسامه بن‌لادن را در ذهن می‌آورد سعی در تخریب افکار عمومی در آستانه مهمترین انتخابات در ایالت‌های تگزاس، اوهایو و رود ایلند، کردند.

عکس باراک اوباما در سومالی را "مت دراج" که اتهامات کلینتون‌ها را نسبت به اوباما، منتشر می‌کند، در سایت شخصی‌اش گذاشته است. این عکس در شهر وجیر در شمال کنیا و در مرز سومالی گرفته شده است و اوباما در جریان سفرش به آفریقا در سال ۲۰۰۶، لباس سنتی سومالی را به تن کرده است.

در آستانه رقابت‌ها در ایالت ایوا، طرفداران کلینتون ایمیلی را پخش کردند که به دروغ نوشته شده بود که اوباما مسلمان است و در سنا با دست گذاشتن بر روی قرآن، بجای انجیل، قسم خورده است که این عمل را برخی به پاسخ دادن شایعه پخش شده توسط طرفداران اوباماکه گفته بودند کلینتون از نفتا، حمایت می‌کند نسبت داده‌اند. گرچه کسانی که در فرستادن ایمیل‌های دروغین دست داشتند، از کمپین تبلیغاتی بانوی اول سابق کاخ سفید کنار گذاشته شدند.[اوباما شرم کن]

مسوول تبلیغات باراک اوباما در این باره گفت: «‌این یک حمله شرم‌آور و زاییده سیاست ایجاد ترس است. درست در همان روزی که کلینتون وعده داده بود که آبروی از دست رفته‌اش را در مقابل مردم آمریکا دوباره بدست می‌آورد، تیم انتخاباتی‌اش دست به شرم‌آور‌ترین تبلیغی زدند که حتی بین دو حزب رقیب هم دیده نشده است.»

چندی پیش نیویورک‌تایمز گزارش داد، مک‌کین 9 سال پیش رابطه‌ای با ویکی ایزمان (Vicki Iseman)، لابی‌گر پارلمانی داشته است.

مک‌کین این رابطه را تکذیب کرد و این روند را «رقابت کثیف» خواند.

کد خبر 45269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز