یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اثر هنر مفهومی لیلا فرزانه و کامران افشارنادری بر دیوار ورودی موسسه تمدن اسلامی لیون فرانسه نصب شده که اواسط ماه آینده میلادی افتتاح می‌شود.

فززانه و افشارنادري هنرمندان خالق درخت زندگي

به گزارش همشهری آنلاین، «درخت زندگی» عنوان این اثر چشمگیر سرامیکی است که ۹.۵ در ۳.۵ متر ابعاد آن است و ۳۵۰۰ قطعه سرامیکی و ۶۳۰ هرم (هر هرم از ۱۰ تا ۱۲ وجه آینه و سرامیک تشکیل شده) کنار هم دارد. این دو هنرمند ایرانی دو سال تمام برای خلق و نصب این اثر شاخص وقت صرف کرده‌اند.

فرزانه سرامیستی برجسته است و افشارنادری دکترای معماری از ایتالیا دارد و همواره هنر را از دریچه معماری پیگیری کرده است. این دو هنرمند درخت زندگی را بر مبنای هنر ایران و اشتراک‌های فرهنگی سایر ملل خلق کرده‌اند؛ اثری که زیرساخت آن سرامیک اما نقش محوری با خط نستعلیق، نور، رنگ و آینه است. غیر از همه اینها، مهندسی و سازماندهی این سازه بزرگ و کنار هم نشاندن آن همه قطعه ریز، دستاورد بزرگ دیگر پروژه است.

موسسه تمدن اسلامی با مشارکت کشورهای عربستان، امارات، قطر و... میانه‌های ماه سپتامبر با حضور مقام‌های بلندپایه فرانسوی در لیون افتتاح می‌شود و این اثر ایرانی تنها کار هنری مجموعه است که در ورودی ساختمان خودنمایی می‌کند.

کد خبر 452682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha