همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی نوشت: ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمت‌ها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه، نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا، در نیل به اهدافش را نشان می‌دهد. لذا حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین بایستی با جدیت پیگیری شود.

همتي 833

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی جدید خود نوشت: طی دو الی سه ماه گذشته در پست‌های اینستاگرامی و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها داشتم، از ثبات نسبی حاکم در بازار ارز و به تبع آن در سایر بازارها، یاد کرده و از کاهش تدریجی نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه، به عنوان نشانه‌های حرکت به سمت ثبات یاد کردم.

در این زمینه، چند نکته را باید توضیح دهم:

 ۱. ثبات بازار قطعا به معنای توقف یا کاهش قیمت‌ها و رفع فشار اقتصادی بر طبقات درآمدی متوسط و پائین جامعه، نیست و صرفا شکست فشار حداکثری آمریکا، در نیل به اهدافش را نشان می‌دهد. لذا حمایت از اقشار با درآمد ثابت و پایین بایستی با جدیت پیگیری شود.

 ۲. در کنار برنامه‌ریزی‌های دولت، امید به بهبود شرایط، با توجه به عزمی که در تولیدکنندگان و نیز اخبار واصله از گوشه و کنار کشور در تلاش برای رونق تولید ملی می‌رسد، به شدت نسبت به شش ماه پیش فزونی یافته است.

 ٣. تلاش‌ها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و مهم‌تر از همه صادرات غیرنفتی به روش‌های مختلف در حال گسترش است.

 ۴. تلاش کشورهای همراه با تحریم، برای فاصله گرفتن از اشتباه خود و از همه مهم‌تر، ارائه برخی از پیشنهادها، برای کسب رضایت ایران، جهت پذیرش مذاکره، سیگنال‌های مهمی است از پیروزی مردم ایران در صحنه مقاومت اقتصادی و نیز قدرت نمایی‌اش در منطقه.

کد خبر 452680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha