شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

مرجان فرهمند - خراسان رضوی- خبرنگار:  مجتمع آبی چند منظوره گلشن به ‌منظور توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر مشهد در انتهای بلوار شهید آوینی گلشهر منطقه ۵ شهرداری مشهد و یکی از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهری به‌ بهره‌برداری رسید.

مجتمع گلشن در مشهد

این مجتمع آبی، ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به ‌همراه چند زیرپروژه شامل سالن‌های ورزشی چند منظوره و... بهره‌برداری شد. در کنار مجموعه آبی چند منظوره گلشن، ۱۲ بوستان در سطح شهر مشهد با اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریال نیز به‌ بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع به سرانه فضای سبز این شهر اضافه شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در راستای اجرای رسالت و مسئولیت خود هر جا تهدیدی وجود داشته، حضور داشتیم و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی آن را خنثی کنیم، به همین جهت معمولا سپاه را با امنیت می‌شناسند. سردار «حسین سلامی» در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره گلشن با بیان این‌که سپاه را با مفهوم امنیت می‌شناسند، اظهار کرد: ما در جبهه‌های مختلفی در جنگ با دشمنان حضور داریم. جنگ‌های امروز، جنگ‌های مشخص و محسوسی نیستند.

  • انسجام؛ عامل پیشرفت کشورها 

به گفته استاندار خراسان رضوی مجتمع چند منظوره گلشن با همت و همکاری ارکان عمومی به بهره‌برداری رسید. «علیرضا رزم حسینی» ضمن تشکر از تلاش مدیریت شهری بیان کرد: امیدوارم پروژه‌های خوبی که برای مناطق حاشیه شهر با حمایت شهرداری پیش‌بینی شده و تجمیع همه تجربیات در این مناطق است بتوانیم با همکاری یکدیگر به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به نقش دستگاه قضایی در کاهش حاشیه‌نشینی گفت: هر کشوری که پیشرفت کرده وحدت در هدف و رویه داشته و برای موفقیت در خراسان رضوی باید به این موضوع توجه شود. دستگاه قضایی هم نقش نظارتی دارد تا حاشیه‌نشینی گسترش نیابد. این مسئول ادامه داد: در حوزه پیرامون شهر مشهد امیدواریم با طرح نجات که ۳۲ دستگاه در آن همکاری دارند، به نتایج خوبی برسیم. ۸ پهنه در این طرح در نظر گرفته شده که پشتیبانی ۲ پهنه از آن توسط سپاه پذیرفته شده است. این طرح‌ها از اول مهر کلید خواهند خورد.

  • عدالت اجتماعی در همه مناطق شهری

شهردار مشهد بیان کرد: برای مدیریت شهری پایین و بالای شهر تفاوتی ندارد. سعی شده تا عدالت اجتماعی در همه مناطق شهری برقرار شود.  محمدرضا کلائی» با بیان این‌که اکنون ۸۵ پروژه در مناطق کم‌برخوردار شهر توسط شهرداری مشهد در حال اجراست، گفت: برخی زیرپروژه دارند. شهرداری در برخی پروژه‌های مربوط به فضای سبز، آموزش و زیرساخت‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

  • بهره‌برداری از ۳۱ هکتار فضای سبز 

از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ پروژه فضای سبز شهری با مساحت ۳۱ هکتار به بهره‌برداری رسیده است. از این تعداد ۱۵ پروژه در مناطق حاشیه شهر و محله‌های کم‌برخوردار قرار دارد. این آماری است که «مهدی یعقوبی» معاون خدمات و محیط‌زیست شهرداری مشهد بیان می‌کند. وی با اشاره به تغییر سبک زندگی شهرنشینی اظهار کرد: با توجه به شرایط زندگی و گسترش فضای شهری اکنون چاره‌ای به جز توسعه فضای سبز شهری وجود ندارد ولی این توسعه باید به صورت پراکنده و در همه نواحی باشد.

معاون خدمات و محیط‌زیست شهرداری مشهد توضیح داد: در ۲ سال اخیر ۱۲۹ پروژه فضای سبز به بهره‌برداری رسید که ۵۴ پروژه در حاشیه بوده است. با تلاش مدیریت شهری تا پایان امسال، ۲۵ پروژه فضای سبز دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. یعقوبی با اشاره به کمربند سبز شهری افزود: توسعه کمربند سبز شهری با جدیت در حال پیگیری است. در نیمه دوم سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۳۰۰ هکتار فضای سبز در کمربند شمالی و جنوبی خواهیم بود.

  • مسابقات آبی در مجموعه چند منظوره گلشن برگزار نمی‌شود

«حسین عبدالله‌زاده» شهردار منطقه ۵ درباره مجموعه چند منظوره گلشن گفت: اردیبهشت سال ۹۶ این پروژه شروع شد و اکنون آماده بهره‌برداری است. مساحت بخش آبی ۶ هزار متر مربع است. وی با اشاره به بنای پروژه افزود: نمای این مجموعه ترکیبی اسلامی و مدرن دارد. ۲ هزار متر مربع پارکینگ و فضای سبز و ۲۸۶۰ متر مربع زمین‌ ورزشی روباز در کنار این استخر ایجاد شده است.

عبدالله‌زاده در خصوص تامین آب استخر بیان کرد: برای کاهش هزینه‌ها و تامین آب استخر، آب چاه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آب غیر شرب با دبی بالا خریداری شده است. با افتتاح و بهره‌برداری از این مجتمع آبی انتظار همه شهروندان مشهدی این است که در این مجموعه مسابقات آبی کشوری و استانی هم برگزار شود. به گفته «حسن نوری» مدیر امور تربیت بدنی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد این کار شدنی نیست. مشکل اصلی به‌خاطر استاندارد نبودن طول و عرض استخر برای مسابقات است. با توجه به هزینه بالا و تبلیغات وسیعی که انجام شد، آیا بهتر نبود چشم‌انداز وسیع‌تر و آینده‌ای بهتر برای این مجموعه در نظر گرفته می‌شد؟

کد خبر 452634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha