مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای عملیات عمرانی ۷۰ پروژه در پایتخت خبر داد.  

شهرداری تهران 833

صفا صبوری دیلمی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به رویکردهای جدید معاونت فنی و عمرانی گفت: در حال حاضر اجرای ۷۰ پروژه بزرگ عمرانی را در دست اجرا داریم. درواقع، کار عمرانی در تهران تعطیل نشده است، اما مانند گذشته برای مردم مزاحمت ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل کم‌تر دیده می‌شود.  

او در ادامه به بحث تولید آسفالت و حواشی آن پرداخت و اظهار کرد: در بحث آسفالت شیوه کار این‌گونه بود که پیمانکار می‌گرفتیم و از او می‌خواستیم آسفالت بخرد، حمل کند، برای ما پخش کند و خروجی را تحویلمان دهد. برای این‌که بدانیم این آسفالت چه کیفیتی دارد، بعد از این‌که پخش می‌شد آزمایش می‌کردیم، یعنی در ۷۰۰ کیلومتر مربع آزمایش می‌گرفتیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به تغییر نگاه در این زمینه عنوان کرد: ۴۰ سال پیش سه کارخانه آسفالت در تهران را با پول شهروندان خریدیم. ظرفیت هر کدام از کارخانه‌های آسفالت تولید ۲۵۰ تن در ساعت است که جمعاً تولید ۳ کارخانه ۷۵۰ تن در ساعت می‌شود. اگر این‌ها روزی ۱۰ ساعت کار کنند ما باید روزی ۷ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت تولید کنیم.  

صبوری دیلمی گفت: در گذشته این کارخانه ها غیرفعال بودند و ۴۰۰ کارگر هم حقوق می‌گرفتند. کل تولید این سه کارخانه در سال ۹۷، ۲۵۰ تن در روز بود. به تازگی اما این کارخانه‌ها را فعال کردیم و با فعال شدن آن‌ها ۳ هزار تن در روز آسفالت کف خیابان‌ها ریخته می شود. تقریباً از ۱۲ اسفند تاکنون نیز هیچ آسفالتی از بخش خصوصی نخریدیم چراکه نیاز نداریم.

به گفته صبوری دیلمی در گذشته آسفالت مورد نیاز با خرید از ۵۰ کارخانه اطراف تهران تامین می‌شد.  

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به میزان صرفه جویی در این زمینه گفت: امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان تنها در بحث تولید آسفالت صرفه‌جویی داشتیم. هدف گذاری امسال این است که یک میلیون تن تولید و آسفالت ریزی در پایتخت داشته باشیم؛ یعنی ۳۳۰ روز و به ازای هر روز ۳ هزار تن. واقعیت این است که تاکنون این حجم از نگهداری آسفالت در  شهر تهران انجام نشده است.

او ادامه داد: به طور تقریبی از ابتدای امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت انجام دادیم و نزدیک به ۲۷۰ هزار نقطه تا کنون لکه‌گیری شده است.

کد خبر 452565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha