شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

هفته دولت با افتتاح، کلنگ زنی و بهره بردای از پروژه های متعدد در استان‌های کردستان و کرمانشاه آغاز شد.

پروژه های گازرسانی روستایی

به گزارش همشهری دراین هفته قرار است درکردستان ۲۵واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲هزارو ۵۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۹۰۰نفر افتتاح شود. درکرمانشاه هم ۷۶پروژه با اعتبار ۶۴میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۴۲ نفر در بخش کشاورزی افتتاح می‌شود.

  • افتتاح ۷۶ پروژه در کرمانشاه 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در هفته دولت امسال ۷۶ پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتبار ۶۴میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۴۲نفر دربخش کشاورزی کرمانشاه افتتاح می‌شود. «نوربخش حاتمی» روز افزود: ازمجموع این تعداد پروژه، ۴۱پروژه عمرانی، ۲۶پروژه تسهیلاتی و ۹پروژه تسهیلاتی نیز آماده کلنگ زنی است.

وی در ادامه با اشاره به ماهیت پروژه های افتتاحی این سازمان در هفته دولت، گفت: طرح ها و پروژه های افتتاحی در بخش کشاورزی استان شامل ۴۱پروژه آب و خاک، ۱۳مورد مربوط به حوزه تولیدات دامی، ۸ مورد تولیدات گیاهی، پنج مورد صنایع کشاورزی و تعداد ۹پروژه نیز شامل پروژه های تولیدات دامی و گیاهی است که در هفته دولت کلنگ زنی آنها انجام خواهد شد.  حاتمی میزان اعتبار عمرانی پروژه های مذکور را ۲۶ میلیارد و ۶۳۹میلیون تومان، میزان تسهیلات بانکی را ۲۹میلیارد و ۲۵۷میلیون تومان و سهم آورده مجریان پروژهای ذکر شده را نیز ۸ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان اعلام کرد.

  • ‌بهره برداری از ۲۵ واحد تولیدی در کردستان 

۲۵ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۹۰۰ نفر به مناسبت هفته دولت در کردستان افتتاح می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: از جمله واحدهای قابل افتتاح استان در هفته دولت، بتن گازی ژیوار غرب در سنندج با ظرفیت ۷۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۲۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۵ نفر است.

«محمد دره‌وزمی» اضافه کرد: واحد مهرپویش آوالان در دهگلان تولیدکننده اوراق فشرده چوبی و روکش ملامینه با سرمایه‌گذاری ۴۹۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۶۷ نفری از دیگر واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت است. وی افزود: واحد کانیا نور برزین زاگرس در شهرستان بانه تولیدکننده چراغ‌های ال‌ای دی دار و لامپ ال‌ای‌دی با ظرفیت ۳ میلیون عدد و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۳۰ نفر در این ایام افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحد سپهر صنعت آرتا مستقر در شهرستان قروه تولیدکننده کنسانتره آهن با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲۴۹ میلیارد ریالی و اشتغال ۷۸ نفر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح استان در هفته دولت امسال است.  دره‌وزمی با اشاره به این‌که ۲ واحد با سرمایه‌گذاری خارجی هم در این ایام افتتاح می‌شوند، یادآور شد: واحد تولیدکننده لوازم خانگی (تلویزیون، آب سردکن و ساندویچ‌ساز) با ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاه و سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر در شهرستان سقز افتتاح می‌شود.

وی افزود: واحد فراسازان توتون آپادانا تولیدکننده سیگارت فیلتردار با ظرفیت ۵ میلیارد نخ و انواع تنباکوی معطر معسل با ظرفیت ۵۰۰ تن از دیگر واحد سرمایه‌گذاری خارجی قابل افتتاح در این ایام است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری واحد ذکر شده هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که برای ۳۱۰ نفر هم شغل ایجاد کرده است. از دوم تا هشتم شهریورماه، در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

  • گاز به ۵۲ روستای کردستان می رسد 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تعداد ۵۲ پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به چهار کوخ و کلنگ‌زنی عملیات اجرای پروژه گازرسانی به ۱۵ روستا همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان کردستان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.   «احمد فعله‌گری» اظهار کرد: با گازرسانی به ۵۱ روستای استان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی از هزار و ۱۷۷ روستا به هزار و ۲۲۸ روستای گازدار افزایش می‌یابد.  

وی با اشاره به این‌که درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستایی به بیش از ۸۸ درصد رسید، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها حدود هزار و ۶۵۰ خانوار به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد. مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اتمام ۵۱ روستای گازدار شده اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد ریال هزینه شده که هزینه تمام شده نصب هر عملک مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است. ‌

  • افتتاح وکلنگ‌زنی ۳۰ طرح در قصر شیرین 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین از افتتاح یا کلنگ‌زنی ۳۰ طرح تولیدی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در هفته دولت امسال خبر داد. «حشمت‌الله رضایی» اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها را حدود ۱۴میلیارد تومان ذکر کرد. وی اظهار کرد: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، مبلمان شهری، انجام روکش آسفالت، احداث خانه بهداشت روستایی، اجرای ایستگاه پمپاژ تحت فشار کلاسیک و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی است.  

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در آینده‌ای نزدیک گفت: عزم و اراده ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق بر بازگشایی این مرز قدیمی و رسمی برای تردد زائران عتبات عالیات است و اکنون همت و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و ستاد اربعین به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب و مناسب به زائران امام حسین(ع) است.  

رضایی افزود: به طور یقین مردم شهرستان قصر شیرین میزبان بسیار خوبی برای زائران عتبات عالیات خواهند بود و در این رابطه با تشکیل ستادهای مردمی بهترین خدمات را به زائران عتبات عالیات ارائه خواهند داد. وی اضافه کرد: بازگشایی مرز رسمی خسروی باعث ایجاد خیر و برکت در منطقه خواهد شد و این خواسته به‌حق مرزنشینان پس از سال‌ها محقق خواهد شد.  

این مسئول در ادامه از هفته دولت به عنوان فرصتی بزرگ برای بیان خدمات دولت و تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان در محرومیت‌زدایی و پیشرفت مناطق مرزی و محروم نام برد و گفت: مدیران تلاش کنند خدمات دولت را به شکل مناسب به منظور آگاهی مردم و ایجاد نشاط و پویایی و امید در جامعه بازگو کنند. معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصر شیرین بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و نصب بنر و نمایش برای بیان خدمات دولت نیز از سوی مدیران تاکید کرد.

کد خبر 452505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha