شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای نمایش «سولکس» از ایتالیا بعد از ظهر دیروز، جمعه یکم شهریور در شهر سنندج آغاز شد.

تئاتر در خیابان

 به گزارش همشهری، دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: از میان ۳۰۲ نمایش داخلی و خارجی ۲۸ اثر در بخش داخلی و ۱۰ اثر در بخش بین‌الملل جواز شرکت در بخش نهایی جشنواره را کسب کردند.   «فاتح بادپروا» افزود: آثار شرکت‌کننده در این دوره در بخش‌های مسابقه، آیینی- سنتی، دیگر گونه‌های اجرایی، بین‌الملل، کودک و نوجوان و برگزیده جشنواره‌ها به نمایش درخواهند آمد.  

  • اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در بخش بین‌الملل 

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در ادامه از اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در بخش بین‌الملل این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۱ کشور خارجی در این دوره از جشنواره حضور دارند. بادپروا افزود: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره ۱۰۰ اثر خارجی از کشورهای مختلف به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.  وی با اشاره به آثار منتخب این بخش توسط هیات داوران گفت: بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه ۱۰ نمایش خیابانی در بخش بین‌الملل جواز حضور در جشنواره را کسب کردند.

  • حضور ۱۱ کشور خارجی

این مسئول از حضور ۱۱ کشور خارجی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: نمایش‌های «رویا» از عراق، «درها» از روسیه، «سولکس» از ایتالیا، «دلقک» از برزیل، «ساعت ۹» کار مشترک ایران و کردستان عراق، «قلب دلقک» از اکراین، «وای وای» از ارمنستان، «بهار میاد» از ایران(کاری از محمد برومند)، «خون عروسک» از ایران(کاری از یاسر میرحمیدی) و «ایستگاه» از ایران به کارگردانی آلبرت بیگجانی در این دوره از جشنواره اجرا می‌شوند.  بادپروا ادامه داد: در این دوره جشنواره، بخش بین‌الملل به صورت رقابتی و با حضور ۷ گروه‌ خارجی و ۳ گروه از کشور ایران برگزار می‌شود.  

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: دبیران جشنواره‌هایی از گرجستان، بغداد، عمان، اربیل و دربندیخان به عنوان دیگر مهمانان جشنواره چهاردهم، در این رویداد فرهنگی- هنری حضور دارند.  وی یادآور شد: همچنین استادانی از کشورهای هلند و مکزیک در ایام جشنواره کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند. ‌

کد خبر 452503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha