هم‌زمان با هفته دولت پروژه های بسیاری در در بخش های مختلف مانند مسکن و عمران شهری و روستایی در استان های جنوب شرقی مانند کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان افتتاح می شود.

هفته دولت

به گزارش همشهری، استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، در آستانه هفته دولت آماده بهره‌برداری از طرح‌های متعددی است. استاندار در این زمینه اعلام کرد: بهره‌برداری و شروع عملیات ۶۴۴ طرح عمرانی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۷ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال امسال در هفته دولت در استان انجام می‌شود.

«فریدون همتی» گفت: از این مبلغ بیش از ۲۳۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۳۶۱۶ میلیارد ریال استانی و ۱۵هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سایر منابع برای طرح‌های یادشده هزینه شده است. وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ ویژه شهیدان رجایی و باهنر ادامه داد: از ۶۴۴ طرح عمرانی در استان، تعداد ۶۲۰ طرح با هزینه بیش از ۱۸ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت قابل بهره‌برداری است و عملیات ساخت ۲۴ طرح به ارزش ۳۶۶۷ میلیارد ریال نیز در این هفته آغاز می‌شود.

همتی افزود: بیشترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی شامل ۱۵۱ طرح به ارزش ۱۸۰۴ میلیارد ریال و بیشترین میزان اعتبار برای ۶۷ طرح در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار ۴۸۴۰ میلیارد ریال است. به گفته استاندار در بین شهرستان‌های استان هرمزگان با ۱۴۴ طرح و اعتباری افزون بر ۶۸۶۰ میلیارد ریال حائز بیشترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است.

همتی اظهار کرد: شرکت توزیع برق با ۸۶ طرح و جهاد کشاورزی با اعتبار ۳۰۴۰ میلیارد ریال به ترتیب دارای بیشترین تعداد طرح و بالاترین طرح‌های قابل افتتاح هستند. وی افزود: هم‌زمان با آیین شروع عملیات اجرایی ۴۸۰۰ واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانسی که روز سه‌شنبه، ۵ شهریور، با حضور ریاست جمهوری برگزار می‌شود، طرح‌های افتتاحی در این بخش نیز توسط مسئولان استان در شهرستان‌های بندرعباس و خمیر اجرا می‌شوند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در تفکیک طرح‌های افتتاحی در بخش‌های مختلف نیز گفت: در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی ۱۵۱ طرح، انرژی ۱۰۰طرح، حمل‌ونقل ۹۵ طرح، کشاورزی و منابع طبیعی ۶۷ طرح، آموزش و بهداشت و درمان هرکدام ۵۴ طرح، تربیت بدنی ۴۰ طرح، صنعت و معدن ۲۹ طرح، رفاه و تامین اجتماعی ۱۵ طرح، ارتباطات و فناروی اطلاعات ۱۲ طرح و در بخش‌های محیط‌زیست، فرهنگ و هنر (رسانه‌های جمعی و گردشگری) و منابع آب نیز هرکدام یک طرح افتتاح می‌شود.

استاندار در تفکیک طرح‌ها در شهرستان‌ها نیز افزود: در بندرعباس ۱۴۸ طرح، بندرلنگه ۶۹، میناب ۶۳، حاجی‌آباد ۴۵، قشم ۴۴، سیریک ۴۳، رودان ۳۴، پارسیان ۳۲، جاسک ۳۱، بندرخمیر ۲۹، بشاگرد ۲۰ و بوموسی نیز ۳ طرح افتتاح می‌شود و به ‌بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع در هفته دولت امسال ۶۴۴ طرح در این شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

  • ۲۰ پروژه عمرانی در بشاگرد

معاون عمرانی فرماندار بشاگرد نیز درباره طرح‌های عمرانی بشاگرد گفت: به مناسبت هفته دولت تعداد ۲۰ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ۲۱۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال در شهرستان بشاگرد به بهره‌برداری می‌رسد. «رسول روح‌الامینی» افزود: عمده این پروژه‌ها در بخش‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش خواهند بود.

وی بیان کرد: افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت در شهر سردشت با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیون تومان و ساختمان بخشداری گافر و پارامون از جمله پروژه‌های مهمی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند. روح‌الامینی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های کمیته برنامه‌ریزی و سفر اخیر استاندار به شهرستان بشاگرد، در سال ۹۸ شاهد رونق گرفتن پروژه‌های عمرانی در این شهرستان خواهیم بود. وی همچنین از افتتاح ۲ پروژه آب‌رسانی بزرگ در شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: پروژه‌های آب‌رسانی از سد جگین و سد سهران تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

  • ۴۳ طرح عمرانی در سیریک

۴۳ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۳۸۷ میلیارد ریال هفته دولت در شهرستان سیریک به بهره‌برداری می‌رسد. فرماندار سیریک گفت: این طرح‌ها در بخش‌های آموزش، عمران شهری و روستایی، برق، بنادر و دریانوردی، شیلات، آب و فاضلاب، راه روستایی، مخابرات، فضای سبز و مبلمان شهری، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزشی و مسکن است.

«احمد جمالدینی» در تشریح برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان افزود: ۳ واحد مرکز تکثیر لارو میگو، ۱۲۵ هکتار مزرعه پروش میگو، بلوار ورودی و ساحلی شهر بندر کوهستک و ساخت و نصب یک فروند رمپ فلزی شناورها در اسکله چندمنظوره بندر سیریک، بلوار ساحلی و آسفالت شهر گروگ از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در سیریک است. وی افزود: ۳ باب مدرسه ۶ و ۳ کلاسه در شهرهای بندر کوهستک، سیریک و روستای لبنی از دیگر طرح‌های سیریک در هفته دولت است.

  • بهره‌برداری از ۶۵۴ طرح در کرمان 

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ۶۵۴ پروژه در هفته دولت با هزینه‌کرد حدود ۱۶هزار میلیارد ریال در استان کرمان افتتاح می‌شود. به گزارش ایرنا «سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری هفته دولت امسال در استان افزود: تاکنون ۶۵۴ پروژه در ۲ بخش دولتی و خصوصی، برای افتتاح در هفته دولت سال جاری اعلام شده است.

وی تعداد پروژه‌های دولتی قابل افتتاح در هفته دولت را ۴۸۱ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع ۵۳۱ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان اعتبار در این پروژه‌ها هزینه شده است. آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۳۴۲ پروژه، سازمان جهاد کشاورزی با ۴۳ پروژه، اداره کل ورزش و جوانان با ۱۶ پروژه، راه و شهرسازی استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) با ۱۴ پروژه، اداره کل فرودگاه‌ها با ۱۲ پروژه و شرکت گاز با ۱۱ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را در این هفته دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: شرکت گاز استان با ۱۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آب منطقه‌ای با ۶۵ میلیارد تومان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آب و فاضلاب استان با ۵۱ میلیارد تومان، اداره کل راه و شهرسازی استان با ۴۱ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان و سازمان جهاد کشاورزی استان با ۳۴ میلیارد تومان ۵ دستگاه اول با بیشترین اعتبار هزینه‌شده در پروژه‌های افتتاحی هستند.

آیت‌اللهی‌موسوی گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۴ بخش صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و زیرساخت در مجموع ۱۷۳ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال آماده افتتاح است که این طرح‌ها ۳۳۷۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند. وی ادامه داد: در طرح‌های قابل افتتاح بخش خصوصی، حوزه صنعت و معدن با ۱۳ هزار و ۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ۱۸ طرح و اشتغال مستقیم ۲۴۲۱ نفر بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را دارند و حوزه کشاورزی با ۸۸ طرح و سرمایه‌گذاری ۱۲۵۰ میلیارد ریال و ۶۴۹ نفر اشتغال مستقیم، بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را خواهند داشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین اشاره کرد علی‌رغم تنگناهای مالی به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه، در استان ۱۲۰ طرح جدید با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی آن‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده است.

  • ۲۴ طرح درمانی در جنوب کرمان افتتاح می‌شود

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۴ طرح بهداشتی و درمانی جنوب کرمان در هفته دولت خبر داد.   «اصغر مکارم» افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال و با زیربنای ۵ هزار متر مربع در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. وی گفت: این طرح‌ها شامل ستاد شبکه بهداشت، اورژانس پیش‌بیمارستانی، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری و خانه بهداشت است که امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها دسترسی مردم منطقه به خدمات سلامت بیشتر شود.

  • پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با هفته دولت پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در این استان آغاز می‌شود. «غلام‌حیدر زورقی» در کارگروه چگونگی پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان افزود: برای جبران خسارات سیل فروردین امسال به بخش کشاورزی ۱۷۰۱ فقره اقرارنامه خسارت در سامانه سجاد ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس پرونده‌های تشکیل‌شده کارگروه‌های شهرستانی پرداخت ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال کمک‌ بلاعوض و ۱۲۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان ناشی از سیل اخیر استان را پیشنهاد داده‌اند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از مجموع پرونده‌های ارسالی به وزارت کشور ۴۸۱ پرونده در سامانه سجاد مورد تایید قرار گرفته و برای جبران خسارات وارده از سیل ۴۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به استان ابلاغ شده است.

دبیر کارگروه نحوه پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه سیستان و بلوچستان گفت: برای ۴۸۱ پرونده تاییدشده از سوی وزارت کشور ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص داده شده که به زودی پرداخت آن بر اساس دستورالعمل ابلاغی آغاز خواهد شد. وی تاکید کرد: برنامه پرداخت کمک‌های بلاعوض پس از تعیین تکلیف کل پرونده‌های ارسالی بخش کشاورزی استان به وزارت کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 452483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha