مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان در یک مطالعه جدید به بررسی بیماری‌های مزمنی پرداختند که افراد آلوده به ویروس HIV در معرض ابتلا به آن‌ها قرار دارند.

ايدز

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی،  در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در آمریکا به این ویروس آلوده هستند و این آمار در سطح جهان ۱.۸ میلیون نفر است. در مجموع طی چند دهه گذشته تعداد افراد آلوده به این ویروس کاهش پیدا کرده‌است و از سال ۲۰۰۲ میزان مرگ و میر بر اثر بیماری‌های مرتبط با ایدز نزدیک به ۸۰ درصد افت داشته‌ است.

به رغم این الگو، ویروس HIV همچنان در اولویت موضوعات جهانی در حوزه سلامت است. در سطح جهان عامل اصلی مرگ و میر در میان افراد آلوده به این ویروس بیماری سل است. هرچند، در کشورهایی از قبیل آمریکا که بیماری سل شایع نیست افراد آلوده به ویروس HIV بر اثر بیماری‌هایی جان خود را از دست می‌دهند که به این ویروس مرتبط نیستند. دیابت، بیماری کلیوی، کبدی و قلبی-عروقی از جمله این بیماری‌ها به حساب می‌آیند.

محققان انگلیسی در مطالعه جدید خود به بررسی دقیق‌تر بیماری‌هایی پرداختند که افراد آلوده به ویروس HIV بیشتر در معرض ابتلا به آن‌ها قرار دارند. آنان نتایج ۳۴۱۳ بررسی را ارزیابی کرده و ۲۰ مورد از آن‌ها را در ارزیابی‌های خود در نظر گرفتند.

بررسی‌ها نشان داد افراد آلوده به ویروس HIV بیشتر در معرض عوارض و بیماری‌هایی از قبیل سرفه، تنگی نفس، بیماری مزمن انسداد ریوی همچنین بیماری ایسکمیک قلب، مرگ و میر ناشی از بارداری، سپسیس و شکستگی استخوان قرار دارند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که حتی با وجود دسترسی قابل توجه به داروهای آنتی رتروویرال برای افراد آلوده به این ویروس این بیماران در مقایسه با دیگر افراد در معرض بیماری‌های مزمن تنفسی قرار دارند. علاوه بر این، خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلب در میان این افراد می‌تواند از استعمال سیگار و مواد مخدر ناشی شود.

کد خبر 452377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha