همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که از طریق کارت‌های بازرگانی صوری، شرکت‌های صوری و کار به نام دیگران انجام می‌شود.

امیدعلی پارسا

امیدعلی پارسا در گفتگو با مهر گفت:یکی از مشکلات ما فرار مالیاتی است که انواع متعددی دارد و از طریق کارت‌های بازرگانی صوری، شرکت‌های صوری و کار به نام دیگران، کتمان درآمدها دیده می‌شود که ساز و کار شناسایی این موارد در همه دنیا یک چیز است و این که باید همه ریز داده‌های مربوط به امور پولی و بانکی و شغلی افراد و دستگاه‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد.

این فرآیندی است که در کشور ما هم با قدرت و سرعت شروع شده و به خوبی پیش می‌رود و ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تکلیف کرده همه دستگاه‌های اجرایی دولتی هر ریز داده‌ای راجع به هر کسی دارند را باید در اختیار امور مالیاتی قرار دهند.

بحث دیگر این است که ما سامانه‌ای به نام پایانه‌های فروشگاهی و شکل ساده شده‌اش همین کارتخوان‌ها داریم که بایستی تمامی معاملات در حوزه کالا و خدمات در هر نقطه‌ای از کشور در بستری که سازمان امور مالیاتی فراهم می‌کند صورت بگیرد که به واسطه آن همه معاملات رصد شده و امکان کارهای جعلی و صوری از بین می رود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، گفت:  این میزان از مجموع بودجه‌های عمرانی کشور بیشتر است لذا هر سه قوه با هم گرایی و اجماع کامل به سمت حداقل کردن این پدیده پیش می‌روند و در استان‌های مختلف کارهای خوبی برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کشور اقتصاد زیرزمینی نیز وجود دارد گفت:‌ متاسفانه خیلی از همه موارد دقیق قاچاق و اقتصاد زیرزمینی را نمی‌دانیم و فقط حدس می زنیم و برآوردی داریم اما نظام مالیاتی کشور دنبال پیاده کردن عدالت مالیاتی است تا هم کارآیی نظام مالیاتی بالا برود و هم بودجه مورد نیاز کشور تامین شود و کارهای مدیریت کشور بخوبی صورت گیرد.

کد خبر 452362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha