مدیرکل سلامت شهرداری تهران از آغاز بازی‌های نشاط سالمندی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد.

بازی و نشاط سالمندی در پارک

زینب نصیری در این رابطه به شهرنوشت گفت: «بازی‌های نشاط سالمندی با در برگرفتن طیف متنوعی از حرکات آسان، آشنا و فعالیت‌های نشاط‌بخش برای مخاطبان خود در دسته‌بندی‌های گوناگون، این فرصت را فراهم می‌آورند. طوری که علاوه بر ایجاد فضایی شاد، بانشاط و مشارکتی، از بروز بیماری‌های مختلف دوران سالمندی پیشگیری می‌کنند و باعث می‌شوند سالمندان از حواس بینایی، شنوایی، لامسه، تعادل و همچنین حافظه دیداری و شنیداری خود به نحو رضایت‌بخشی استفاده کنند. مخاطبان این بازی‌ها سالمندان بالای ۶۰سال و کودکان و نوجوانان هستند. دایره و سنگ، کوزه به سر، خانه رویایی، توپ‌رسان، سطل و آب و هامپوییل (پازل مسیر) از نمونه این بازی‌هاست.»

او این بازی‌ها را شامل ۳ مرحله دانست و ادامه داد: «در مرحله رقابت‌های منطقه‌ای، تمام تیم‌های محلی در بوستان‌های منتخب سطح منطقه با هم به رقابت پرداخته و پس از انجام هر ۶بخش از رقابت، امتیازات کسب شده از مجموع بازی‌ها، به‌عنوان امتیاز نهایی تیم اعلام می‌شود و تیم‌هایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند مجاز به حضور در رقابت‌های فرامنطقه‌ای هستند.»

نصیری مرحله دوم این بازی‌ها را رقابت‌های فرامنطقه‌ای معرفی کرد و گفت: «در این مرحله تمامی تیم‌هایی که توانسته‌اند در مرحله منطقه‌ای رقابت‌ها بیشترین امتیاز را کسب کنند، در سطح فرامنطقه‌ای با هم به رقابت می‌پردازند. رقابت‌ها در بوستان‌های منتخب شهر تهران به‌مدت ۳روز برگزار شده و از میان تیم‌های شرکت‌کننده در این مرحله نهایتاً ۳۰تیم که بالاترین امتیازها را کسب کرده‌اند به مرحله اختتامیه رقابت‌ها راه پیدا می‌کنند. مراسم اختتامیه و رقابت پایانی تیم‌ها در یک بوستان منتخب شهر تهران برگزار شده و پس از مشخص‌شدن تیم‌های اول تا سوم، مراسم اختتامیه با اهدای جوایز خاتمه پیدا می‌کند. » 

کد خبر 452258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha