همشهری آنلاین: سازمان آتش‌نشانی تهران از ورود جدی این سازمان به وضعیت ایمنی کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها خبر داد.

آتش نشاني

به گزارش ایسنا مهدی داوری با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی در اماکن عمومی از جمله کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها اظهار کرد: قهوه خانه‌ای که اخیرا دچار حریق شد و تعدادی از شهروندان متاسفانه جان خود را از دست دادند، پیش از حادثه از سوی آتش نشانی مورد بازبینی قرار گرفته و هشدارها و دستورالعمل‌های لازم به آن‌ها اعلام شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق اما باعث شد ما نگاه جدی‌تری به رستوران‌ها و اماکن تجمعی این گونه داشته باشیم البته نقش شهروندان در ایمنی این اماکن را نباید فراموش کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش‌بینی تمهیدات ایمنی در این گونه اماکن چندان پیچیده نیست، اظهارکرد: با چند اقدام ساده و با چاره اندیشی برای راه‌های خروج و طرح فرار و البته کاهش بار اشتعال می‌توان از بروز حوادث سهمگین جلوگیری کرد.

داوری تاکید کرد: استفاده از گونی و گیاه‌های خشک در کافی شاپ‌ها و چوب به‌صورت غیر معمول، زمینه بروز خطرات را افزایش می‌دهد. شهروندان نیز باید خود احساس خطر و مطالبه‌گری کنند و صاحبان این اماکن با اجرای چند اقدام ساده می‌توانند در صورت بروز خطر جان شهروندان را نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام سالن‌های سینما و تئاتر توسط سازمان آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: دستورالعمل‌های ایمنی برای این اماکن صادر و به آن‌ها تحویل داده شده است.

به گزارش شهرنوشت، وی با تاکید بر لزوم ورود جدی‌تر رسانه‌ها به موضوع ایمنی اماکن عمومی اظهارکرد: هم اکنون طرحی در منطقه ۶ شهرداری تهران با همکاری آتش نشانی و شهردار این منطقه پیرامون بررسی ایمنی اماکن گردشگری آغاز شده است و به‌طور حتم در این منطقه متوقف نخواهد شد.

کد خبر 452173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha