همشهری‌آنلاین: شهردار تهران بر پیگیری مدیریت شهری پایتخت درخصوص توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی تاکید کرد.  

حناچي، هاشمي 833

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی، در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد قربان و غدیر به زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به دلیل زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس زمان وقوع جراحت تا رسیدن به اتاق عمل در جبهه ها حتی کم تر از رکوردی که آمریکایی ها در جنگ ویتنام داشتند، بود. به طور حتم، این امر تلاش پزشکان را نشان می‌دهد.

او با گرامیداشت اول شهریورماه، روز پزشک ادامه داد: این روز گرامیداشت خدمات همه عزیزانی است که بدون چشمداشت و به صورت گمنام به اهداف و وظایف انسانی خود عمل می‌کنند.

شهردار تهران با بیان این‌که سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ مقابله با افسردگی را با شعار «بیایید گفت و گو کنیم» نام گذاری کرده است، عنوان کرد: به هر حال یکی از آرزوهای خانواده ها فرصت بیشتر باهم بودن در زندگی شهری است. اگر برخی شاخص ها و آمارها را مقایسه کنیم، تهران در آموزش و بهداشت و درمان از بسیاری از استان ها عقب تر است. واقعیت این است که ۹.۳ درصد تهرانی ها دیابت دارند و نیمی از آن ها از این مساله مطلع نیستند. ۳۰ درصد شهروندان قند خون، ۵۰ درصد کلسترول، ۳۰ تری گلیسیرید و ۱۹ درصد فشار خون دارند. در واقع، از هر ۸ نفر تهرانی یک نفر فشار خون دارد.

حناچی تصریح کرد: باوجود تمام تلاش های انجام‌شده مانند تعویض سوخت خودروها و سخت‌گیری در خصوص معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین و با وجود اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش ذرات معلق داشتیم، آمارهای ما هنوز هم سه برابر استاندارد جهانی است. ضمن اینکه می دانیم ذرات معلق چه تاثیر منفی بر سلامت افراد دارند.

شهردار تهران تصریح کرد: واقعیت این است که ۱۹.۳ درصد تهرانی ها چاق هستند و تلاش شهرداری تهران معطوف به تغییر سبک زندگی مردم است؛ سه شنبه های بدون خودرو نیز تلاشی در این راستاست. دوچرخه وسیله اصلی حمل و نقل در شهر نیست، اما پیامی برای تغییر شیوه زندگی است. معتقدم بی توجهی به آمارهای سلامت شهروندان وضعیت را بدتر می کند و من راه دیگری تاثیرگذارتر از همراهی مردم برای کاهش مشکلات شهر تهران نمی شناسم.

او خاطرنشان کرد: توسعه شبکه اتوبوس رانی و مترو را در شهرداری با قدرت دنبال می‌کنیم، اما در کوتاه مدت همراهی مردم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. شاید بتوان گفت با ورود هر دوچرخه‌سوار یک خودرو در شهر کم می شود.

حناچی با تاکید بر حمایت شهرداری از بخش درمان و سلامت گفت: شهرداری تهران از بخش درمان به صورت عمومی حمایت می‌کند به ویژه آنجا که خیرین پا پیش گذاشته اند. البته ملاحظاتی از نظر فنی داریم، با این وجود حمایت می کنیم. توسعه بیمارستان سینا، بیمارستان کودکان در منطقه ۱۸ و پردیس شماره ۲ شریعتی در منطقه ۲۲ در راستای همین تلاش هاست.

او به جراحات ناشی از تصادفات در تهران اشاره و بیان کرد: آمار کشته های تصادفات در تهران ۷۰۰ نفر در سال است که  ۳۵۰ نفر بر اثر تصادف با موتور جان خود را از دست می دهند و مرگ ۳۵۰ نفر دیگر هم مرتبط با موتور است. کشته های تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها نیز با موتور سواران در ارتباط است.  

حناچی بر لزوم اطلاع‌رسانی در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید با کمک خواستن از مردم مشکلات شهر را کم کنیم. باید این موضوع را نهادینه سازیم که موتور وسیله‌ای برای دور زدن قانون نیست؛ برای رسیدن به این هدف دست همه را برای یاری می‌فشاریم.

کد خبر 452131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha