وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مایه آرامش دل‌ها باشیم و مردم از شنیدن اسم وزارت اطلاعات احساس امنیت و آرامش و دشمنان احساس خطر و واهمه کنند.

سيد محمود علوي

به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی دوقطبی‌کردن جامعه را یکی از اقدامات دشمنان اعلام کرد و با اشاره به مسئله تأیید صلاحیت‌ها گفت: در بررسی و رسیدگی به تأیید صلاحیت‌ها باید سخنان افراد را شنید و استناد تنها به گزارش‌ها و منابع راهگشا نیست و در معرض تردید است. وی اظهار داشت: امیال سیاسی و جناحی نباید در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار باشد و استقلال اقدامات اطلاعاتی به‌منزله نفی اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان نیست بلکه در کنار احترام به همه جریانات سیاسی، در اقدامات حرفه‌ای ذره‌ای این جناح‌بندی‌ها را دخالت نمی‌دهیم.

در ماههای منتهی به انتخابات مجلس یازدهم؛ مناقشه ای بین اصلاح طلبان و شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت ها شکل گرفته است. اگرچه شورای نگهبان اعلام کرده که مر قانون را اجرا می کند و برای کسی فرش قرمز پهن نکرده است اما برخی از چهره های اصلاح طلب از جمله بهزاد نبوی معتقدند شرایط کشور به گونه ای است که شورای نگهبان به خاطر منافع ملی هم که شده باید با تایید صلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب که در دوره های گذشته رد صلاحیت شده اند،

به مشارکت بالای سیاسی دامن بزند. اخیرا محمدرضا باهنر نایب رئیس ادوار مجلس هم در گفت وگویی که با همشهری داشت پیشنهاد داده بود شورای نگهبان با برخی نامزدهایی که در چارچوب قانون حرکت کرده اند با مسامحه برخورد کند.

کد خبر 452056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha