همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: یکشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ مرداد در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های کشور با افزایش ابر و بارش پراکنده مواجه هستیم.

افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی گفت‌: برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان امروز و فردا در ساعت‌های بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی هم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه باز هم در همان بازه زمانی در ساعت‌های بعد از ظهر در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست اما دیگر نقاط کشور طی این مدت آسمانی صاف و جوی پایدار و آرام خواهند داشت.

رفیعی گفت: طی پنج روز آینده نیز در مناطق شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد و در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، قم و شرق استان کرمان نیز وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد این بخش‌ها، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی هم دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: تهران امروز آسمانی صاف و گاهی همراه با وزش باد را خواهد داشت؛ حداکثر دمای پایتخت امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و فردا صبح حداقل دمای تهران ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

رفیعی در مورد خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور نیز گفت: خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای حداقل شش درجه بالای صفر و دیروز گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای حداکثر ۴۶ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

کد خبر 452008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha