فرزاد ملازاده -  ارس – خبرنگار: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از افتتاح بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس خبر داد.

محسن نریمان، مدیر عامل منطقه آزاد ارس

  «محسن نریمان» به شرایط مطلوب اقلیمی منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل وجود رود ارس و اراضی زایا، برای کشت‌های گلخانه‌ای منطقه‌ای بسیار مناسب است.

نریمان افزود: بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس در حالی افتتاح خواهد شد که این گلخانه با توجه به ویژگی‌هایی مانند مدرن و استاندارد بودن، از جمله ۱۰ گلخانه برتر جهان است و این منطقه را به قطب کشت محصولات گلخانه‌ای تبدیل خواهد کرد. آن هم در حالی که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۱۰۰درصدی محصولات را داشته‌ایم و با افتتاح این گلخانه باز هم افزایش تولید را شاهد خواهیم بود. وی فاصله میان واردات و صادرات در منطقه آزاد ارس را ۱۸۰ میلیون دلار ارزیابی کرد و با انتقاد از برخی قوانین گفت: مناطق آزاد قوانین مخصوص خود را دارند و نباید قوانینی را متوجه این مناطق کرد که با روح سیاست‌های وضع شده در تضاد هستند و اگر مسائل قانونی عملیاتی شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نریمان از سفر ۱۰ میلیون نفر در سال گذشته به منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: سعی داریم خط آهن را از مسیر جلفا، آستارا، اصلاندوز به باکو برسانیم. همچنین خط آهنی دیگر را در مسیر جلفا، ماکو، چشمه‌سرا و ترکیه احداث کنیم. وی با اشاره به تعطیلی ۴۰ درصدی واحدهای تجاری به دلیل نبود مواد اولیه، کالا و محصولات بیان کرد: واحدهایی هم که تعطیل نشده‌اند اغلب از مالکان هستند و در وضعیت مطلوبی قرار ندارند که نمایندگان مجلس قول رسیدگی به این موضوع را دادند. این مسئول به خبر خوش دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد به اصناف و واحدهای تجاری منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: قرار شد تا میزان مشخصی، اجازه واردات به این اصناف و واحدهای تجاری داده شود.

کد خبر 451953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha