همشهری آنلاین: وزیر انرژی عربستان حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی این کشور را تأیید و از خسارت به آن خبر داد.

پهباد يمن عربستان

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، وی افزود که صبح امروز (شنبه ۲۶ مرداد)، یکی از خطوط گاز طبیعی در میدان نفتی الشیبه از طریق پهپادهای انتحاری مورد هدف قرار گرفت که در نتیجه آن آتش سوزی محدود رخ داد و اما تأثیری در روند تولید نفت این میدان نفتی نداشت و آتش سوزی مهار شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز در واکنش به حملات اخیر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) واقع در نزدیکی مرزهای این کشور با امارات را هدف حمله قرار دادند.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای انصارالله این حمله را بزرگترین حمله نیروهای یمنی به عمق عربستان از زمان شروع تجاوزات ائتلاف عربی به این کشور دانستند.

میدان الشیبه بزرگترین مخزن نفتی عربستان با ظرفیت بیش از یک میلیارد بشکه نفت است.

یگان موشکی ارتش یمن جمعه شب نیز با یک فروند موشک «زلزال ۱» مواضع نظامیان سعودی را در استان عسیر واقع در جنوب عربستان هدف قرار داد.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

کد خبر 451941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha