همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که در تابستان امسال در آب‌های رودخانه‌ای آلاسکا گرمای بی‌سابقه‌ای به ثبت رسیده و این شدت گرما موجب مرگ بسیاری از انواع ماهی‌های سالمون در رودخانه‌های این منطقه شده است.

آلاسكا گرما مرگ ماهي‌ها

به گزارش ایران، دانشمندان با ثبت حرارت بالای ۷۶درجه فارنهایت (۲۲درجه سانتی گراد) در رودخانه‌های آلاسکا، این میزان را از سال ۲۰۰۲ میلادی به این سو بی‌سابقه عنوان کردند.

بنابراین گزارش، دانشمندان در هفتم ماه جولای (۱۶ تیر) درجه حرارت در آب های "کوک اینتل" واقع در جنوب آلاسکا را به میزان  ۸۱.۷درجه فارنهایت (۲۷.۶درجه سانتی گراد) ثبت کردند.

این گزارش می‌افزاید: یک تیم از پژوهشگران با ثبت یک نمونه آماری، برآورد کردند که این درجه حرارت در رودخانه‌های آلاسکا بخصوص در رودخانه "کویوکاک"(Koyokuk) منجر به مرگ بالغ بر هشت هزار قطعه ماهی سالمون شده است، این گونه از ماهی‌ها در آستانه تخم ریزی از بین رفته‌اند و نگرانی از آن وجود دارد که مرگ آنها در آستانه تخم ریزی موجب کاهش بیشتر تعداد آنها در سال‌های آتی شود.

"سو مائوگر"(Sue Mauger)مدیرنهاد محیط زیستی "کوک اینتلکیپر" (Cook Inletkeeper) آلاسکا در این باره گفت: این شرایط درسال ۲۰۶۹ به مراتب بسیار وخیم‌تر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

به گفته این مدیر نهاد محیط زیستی آلاسکا، تیم پژوهشی این نهاد درسال ۲۰۱۶ میلادی مدلی در زمنیه تاثیرات تغییر آب هوایی بر اکو سیستم آلاسکا پیش‌بینی کرده بودند که وضعیت کنونی بسیار وخیم‌تر از آن پیش‌بینی‌ها شده است.

آلاسکا با وسعتی بالغ بر یک میلیون و ۷۱۷ هزار کیلومتر مربع وجمعیتی نزدیک به ۷۳۷ هزار و پانصد نفر یکی از ایالت‌های آمریکا بوده که در منتها الیه کانادا واقع است. درجه حرارت در زمستان در این منطقه به منفی ۶۰ درجه سانتی گراد هم می‌رسد.

کد خبر 451912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha