دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
۰ نفر

منطقه ۳ با وجود داشتن بوستان‌ها و مراکز گردشگری فرامنطقه‌ای از جمله بوستان «آب و آتش» انتخاب بسیاری از پایتخت‌نشینان برای ایام تعطیل و آخر هفته‌هاست.

پارکینگ طبقاتی

علاوه براین، وجود مراکز اداری و دانشگاه‌ها نیز در این منطقه جمعیت زیادی را در روز به منطقه ما می‌کشاند و تسهیل در ترافیک و وجود جای پارک را در منطقه به یکی از نیازهای اساسی تبدیل کرده است. از این‌رو طرح‌های ترافیکی در منطقه ما اولویت اصلی شهرداری منطقه است. اهالی محله «اختیاریه» مدتی است شاهد ساخت‌وساز پارکینگ طبقاتی در میدان اختیاریه هستند تا بار ترافیکی از دوش منطقه برداشته شود.  

در منطقه ما تعداد بیشتری از پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری، مالکیت خصوصی دارد. اما پارکینگ‌های تحت نظارت شهرداری منطقه عبارتند از پارکینگ مسطح ضلع شمال زیرپل «ملاصدرا» با ۸۸ جای پارک، پارکینگ ضلع جنوب زیرپل ملاصدرا با ۱۵۰ جای پارک، پارکینگ زیر پل «میرداماد» (ضلع غرب خیابان نلسون ماندلا) با ۳۷ جای پارک، پارکینگ زیر پل میرداماد (حدفاصل مدرس تا نلسون ماندلا) با ۲۱ جای پارک، پارکینگ زیر پل میرداماد (ضلع شرقی بزرگراه مدرس) با ۵۵ جای پارک.

  • توقف در پارکینگ‌های عمومی چقدر هزینه دارد؟

نرخ حق توقف پارکینگ‌های طبقاتی مسقف خارج از محدوده طرح ترافیک، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر این‌گونه حساب می‌شود، ورودی برای سواری و وانت تا یک ساعت توقف مبلغ هزارو ۳۵۰ تومان، هر ساعت اضافه توقف از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۰، مبلغ ۴۳۰ تومان و از ساعت ۲۰ تا ۶ صبح مبلغ ۲۰۰ تومان اضافه می‌شود.  

توقف شبانه‌روزی هم ۸ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود. درباره پارکینگ‌های غیرمسقف خارج از محدوده طرح ترافیک نیز ورودی برای سواری و وانت، هزار و ۱۰۰ تومان، هر ساعت اضافه توقف از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۰، مبلغ ۳۵۰ تومان و از ساعت ۲۰ تا ۶ صبح مبلغ ۲۱۰ تومان اضافه می‌شود. توقف شبانه‌روزی ۶ هزار تومان است.  

  • این تمام داشته‌های منطقه ۲ است | ۱۳ پارکینگ عمومی با ظرفیت ۲۴۸۵ خودرو

گر چه مشکل نبود جای پارک تنها مشکل منطقه ما نیست و همه شهروندان تهرانی در هر منطقه‌ای که سکونت دارند با این مشکل دست به گریبان هستند، اما وجود نقاط «جاذب سفر» بسیار در منطقه ۲ از جمله دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و بوستان‌های پرطرفدار موجب شده تا این مشکل در منطقه ما نمود بیشتری داشته‌باشد.  

«امیرحسین حیدرنیا» معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه می‌گوید: «در دهه گذشته ۵۰ کاربری جاذب سفر در منطقه ایجاد شده که شامل مراکز اداری و تجاری، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و... است. ضمن اینکه ۵۵ نقطه دیگر در حال ساخت داریم که باید از همین حالا با اقدامات لازم، تبعات راه‌اندازی آنها را برای منطقه به حداقل‌برسانیم.» 

بر اساس دستور شهردار منطقه، کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت عمران و شهرسازی در حال تکمیل لیست مطالعات ترافیکی برای همه نقاط جاذب سفر در حال ساخت هستند. در این مطالعات مشخص می‌شود که این ساختمان‌ها پارکینگ لازم را تأمین کرده‌اند یا خیر. اگر تأمین است که باید مسیر دسترسی به آنها مشخص شود و اگر فاقد پارکینگ کافی باشند، برای دریافت جواز پایان‌کار، موظف می‌شوند در شعاع ۲۵۰ متری خود ملکی را خریداری کرده و یک پارکینگ طبقاتی بسازند.
 
پارکینگ‌های روباز بوستان «نهج‌البلاغه» با ۵۲۰ جای پارک، پارکینگ «ستارخان» با ۶۵ جای پارک، پارکینگ «بازار سنتی» ستارخان با ۳۵۰ جای پارک، پارکینگ تره‌بار «صادقیه» با ۱۰۰ جای پارک، پارکینگ ‌فاز ۳ بوستان «نهج‌البلاغه» در دره فرحزاد با ۲۸۰ جای پارک، پارکینگ شهروند «بهرود» با ۱۲۰ جای پارک، پارکینگ جنب دانشگاه آزاد اسلامی با ۶۵ جای پارک، پارکینگ بوستان «پرواز» با ۵۰ جای پارک، پارکینگ بوستان «ژوراسیک» با ۶۰ جای پارک، پارکینگ بوستان ۱۵ هکتاری با ۵۵ جای پارک، پارکینگ‌ تره‌بار «استادنظر» با ۸۰ جای پارک، پارکینگ «لیدوما» با ۷۰۰ جای پارک، پارکینگ فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه با ۴۰ جای پارک در منطقه ما فعالند.  

این ۱۳ پارکینگ عمومی که همگی متعلق به شهرداری منطقه هستند، روی هم رفته ظرفیت پارک ۲ هزار و ۴۸۵ خودرو را در منطقه ما فراهم کرده‌اند.  

کد خبر 451886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha