همشهری آنلاین: دزدان دریایی در آب‌های ساحلی کامرون به یک کشتی تجاری آلمانی حمله کردند و هشت نفر از ۱۲ سرنشین آن را ربودند. شرکت مالک این کشتی که خبر حمله به آن را داده درباره ملیت ربوده شدگان خبری منتشر نکرده است.

کشتی آلمانی

دفتر شرکت "کشتیرانی MC" در هامبورگ در خبری که در وب‌سایت این شرکت منتشر شده از حمله دزدان دریایی به یک کشتی تجاری شرکت در آب‌های ساحلی کامرون خبر داد.

بنابر این گزارش حمله به کشتی "مارمالایتا" شامگاه جمعه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) رخ داده و دزدان دریایی هشت نفر از ۱۲ خدمه کشتی را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. این کشتی در سال ۲۰۰۲ ساخته شده و با پرچم یکی از جزایر منطقه کارائیب فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان کشتی حادثه دیده در خلیج گینه در غرب آفریقا و نزدیک بندر دوالا که با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پرجمعیت‌ترین شهر کامرون محسوب می‌شود لنگر انداخته بود.

  • ربوده شدن ۱۷ خدمه دو کشتی آلمانی و یونانی

اداره مقابله با جرایم دریایی سازمان تجارت جهانی می‌گوید یک کشتی یونانی نیز در همین منطقه با حمله دزدان دریایی روبرو شده است. به گفته این اداره طی چند ساعت دست‌کم ۱۷ ملوان در این منطقه ربوده شده‌اند.

شرکت کشتیرانی مستقر در هامبورگ درباره این که آیا شهروندان آلمانی هم در میان ربوده شدگان بوده‌اند خبری منتشر نکرده است. منابع خبری به نقل از وزارت خارجه روسیه گفته‌اند که سه روسی در میان ربوده شدگان هستند.

مطابق آمار اداره مقابله با جرایم دریایی از ۷۵ خدمه کشتی که در نیمه نخست سال جاری میلادی گروگان گرفته شده‌اند ۶۲ نفر آن‌ها در خلیج گینه ربوده شده‌اند. این اداره می‌گوید اغلب حمله‌های دزدان دریایی در آب‌های نیجریه رخ داده است.

خلیج گینه در غرب آفریقا بخشی از اقیانوس اطلس است و نزدیک کشورهای نیجریه، کامرون و گابون قرار دارد.

کد خبر 451862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha