تنها بوستان ویژه معلولان منطقه۱۱ که به قول مسئولان شهری صفر تا ۱۰۰ این بوستان ویژه معلولان است در محله «انبار نفت» قرار دارد و به نام بوستان «عابد تهرانی» مشهور است.

بوستان معلولان

وارد بوستان که می‌شویم، تابلوهای نصب شده حکایت از آن دارد که در این بوستان معلولان غم‌ تردد ندارند و به راحتی می‌توانند از همه قسمت‌های آن دیدن کنند. برای تأیید این سخن با «علی‌اصغر دستوری» یکی از معلولان محله و پدرش «علی‌اکبر دستوری» همراه شدیم. با اینکه ویلچر علی‌اصغر از نوع برقی با شدت بالا بود، اما عبور از رمپ با شیب تند، کار آسانی نبود.

علی‌اصغر همین‌طور که با ویلچر در سطح بوستان می‌چرخد متوجه می‌شود امکان رفتن و ایستادن کنار فواره بوستان برایش فراهم نیست چراکه ۲ قسمت بالایی و پایینی بوستان به وسیله چند پله به هم وصل می‌شود و عبور از این پله‌ها برای معلولان ویلچرنشین امکان ندارد.

«علی‌اکبر دستوری» می‌گوید: «فرزند من به هیچ‌وجه نمی‌تواند از وسایل ورزشی این بوستان که به اصطلاح ویژه معلولان نصب شده است، استفاده کند چراکه هیچ‌یک از این وسایل استاندارد نیست و تنها به‌شکل نمایشی نصب شده است. ۶ماه پیش این موضوع را به معاون شهردار اعلام کردم، اما قدمی برای اصلاح این وسایل برداشته نشد.»

کد خبر 451844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha