همشهری آنلاین: محققان سگ رباتیکی ابداع کرده‌اند که به دستورات صوتی ساده واکنش نشان می‌دهد و در آینده می‌تواند زبان‌های مختلف را شناسایی کند. این ربات مجهز به هوش مصنوعی است.

اين سگ رباتیک به دستورات صوتی واکنش نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  دیلی میل،  محققان دانشگاه «فلوریدا آتلانتیک» رباتی با کمک پرینتر سه بعدی ساخته‌اند که Astro نام دارد. این سگ رباتیک با ظاهر عجیب خود مجهز به فناوری هوش مصنوعی است.  ربات مذکور در حال حاضر به دستورهای ساده مانند «بنشین»، «بلندشو»، یا «دراز بکش»  واکنش نشان دهد.وزن ربات ۴۵ کیلوگرم است.

 اما  محققان معتقدند می‌توان با توجه به هزاران سناریو مختلف ترفندهای جدید را به این ربات آموزش داد. مبدعان ربات معتقدند Astra در آینده به تدریج زبان‌های مختلف، سیگنال‌های دست و سگ های دیگر  را می‌شناسد و حتی با پهپادها یکپارچه می‌شود.

هرچندAstro تنها سگ رباتیک ساخته شده نیست اما به نظر می‌رسد نسبت به بقیه نمونه ها واقع گرایانه تر باشد. جالب آنکه این ربات از قبل برنامه‌ریزی نشده و مانند یک سگ خانگی واقعی و با کمک مغز شبیه سازی شده خود فعالیت‌ها را می‌آموزد. مغز شبیه سازی شده این سگ رباتیک نیز در حقیقت یک شبکه عصبی عمیق است که با توجه به هزاران تجربه مختلف آموزش دیده است. به این ترتیب ربات می‌تواند فعالیت های سودمندی را مانند انسان انجام دهد.

این ربات با الهام از مغز انسان ساخته شده و با کمک ماشین یادگیری و هوش مصنوعی  فعال شده است. Astro مجهز به حسگرهای مختلفی است تا با محیط واقعی ارتباط برقرار کند. از جمله حسگرهای آن عبارتند از دوربین ها، میکروفون، حسگر گاز و تصویربرداری راداری. همچنین سگ رباتیک می‌تواند در زمین ناهموار نیز حرکت کند.

اطلاعات حسگرها به شبکه عصبی ربات یا مغز آن وارد می شود. مغز Asrto نیز با چند واحدپردازش گرافیکی Nvidia Jetson TX2 فعال می‌شود. به این ترتیب سگ رباتیک می‌تواند در هر ثانیه حدود ۴ هزار میلیارد پردازش انجام دهد.

کد خبر 451843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha