همشهری آنلاین: رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا می‌گوید با مجوز مشروطی که رژیم صهیونیستی برای دیدن مادربرزگش در کرانه غربی به او داده است، به این کشور نخواهد رفت.

Radhida Tlaib

به گزارش سی‌ان‌ان در حالیکه اسرائیل مجوز ورود رشیده طلیب را برای دیدن خانواده‌اش در کرانه غربی صادر کرد، اما مانع ورود نماینده دیگر مسلمان کنگره آمریکا، ایلهان عمر سومالیایی‌تبار را به این کشور شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا اسرائیل را علنا ترغیب کرده بود به این دو نماینده از جمله منتقدان سرسخت او در کنگره آمریکا هستند، اجازه ورود ندهد.

طلیب در توئیتی که در روز جمعه فرستاده است، نوشت:‌ «من به این نتیجه رسیدم که ملاقات با مادربزرگم تحت این شرایط سرکوبگرانه بر ضد همه اعتقادات من در مبارزه با نژادپرستی، سرکوب و ظلم است.»

او پس از این توئیت در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که تصمیم گرفته‌ است به اسرائیل نرود.

قبلا وزیر کشور اسرائیل مدعی شده بود که طلیب در نامه درخواست مجوز ورود بر اساس انساندوستی «متعهد شده است همه محدودیت‌های اعلام‌شده برای ملاقاتش را بپذیرد و قول داده است که در حین این دیدار به تبلیغ تحریم اسرائیل نپردازد.»

خانواده طلیب در کرانه غربی هم در بیانیه‌ای مجوز مشروط اسرائیل برای ورود طلیب را محکوم و  تاکید کردند که امکان دیدن بستگان «حق طبیعی» افراد است.

مفتیه طلیب، مادربزرگ مادری رشیده و سایر بستگان او در روستای بیت‌الفوقا در کرانه غربی زندگی می‌کنند.

کد خبر 451819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha