جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

پس از انتشار خبری در روزنامه وال‌استریت ژورنال درباره درخواست ترامپ برای خرید جزیره گرینلند از دانمارک، مقامات این کشور اروپایی به‌شدت واکنش نشان دادند.

گريلند

به گزارش نشریه دیلی‌بیست، نمایندگان پارلمان دانمارک در مصاحبه‌هایی با رسانه‌های این کشور، به‌شدت این درخواست احتمالی را رد کردند. سخنگوی حزب مردم دانمارک هم به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت: اگر ترامپ واقعا به این موضوع(خرید جزیره گرینلند از دانمارک) فکر می‌کند ثابت می‌کند که او واقعا دیوانه شده‌است. لارس لوک راسموسن نخست‌وزیر پیشین دانمارک هم در توییتر نوشت:

این خبر دروغ آوریل می‌تواند باشد که البته خارج از فصل طرح شده‌است. آژا چمنیتز لارسن از نمایندگان پارلمان دانمارک هم به خبرگزاری رویترز گفته‌است: مطمئنم گرینلندی‌های دلشان می‌خواهد با دانمارک در ارتباط باشند تا آمریکا؛ پاسخ من به ترامپ این است: نه ممنون.

وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه نوشت، ترامپ از دستیارانش خواسته‌است راهی برای خریدن جزیره گرینلند از دانمارک پیدا کنند. قرار است او ماه آینده از دانمارک دیدن کند. گرینلند جزیره‌ای یخی با ۵۰هزار نفر ساکن است که بخشی از خاک دانمارک به‌حساب می‌آید اما به‌صورت خودمختار اداره می‌شود.

کد خبر 451810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha