همشهری‌آنلاین: دو داروی ضد بیماری ابولا در آزمایش‌های بالینی چنان مؤثر بوده‌اند که پژوهشگران تصمیم گرفته‌اند این داروها برای درمان هر کسی که در جمهوری دموکراتیک کنگو دچار عفونت با این ویروس شده است، به کار ببرند.

ٍEbola

به نوشته سایت نیچر میزان زنده ماندن افرادی که مدت کوتاهی پس از عفونت هنگامی که مقدار ویروس ابولا در خونشان پایین بوده است، هر یک از این داروها را دریافت کرده‌اند، ۹۰ درصد بوده است.

کارشناسان می‌گویند با در دست داشتن این دو دارو می‌توان بیماران را در منطقه شیوع بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو تشویق کرد که اگر هر چه زودتر به واحدهای درمانی مراجعه کنند، بخت زنده ماندن در بیش از ۹۰ درصد موارد را دارند.

یکی از این داورها به نام REGN-EB3 ترکیبی از سه پادتن تک‌دودمانی (آنتی‌بادی مونوکلونال) بر ضد ویروس ابولا است که شرکت داروسازی رجنرون در آمریکا آن را ساخته است. داروی دوم با نام mAB114 از یک پادتن منفرد استخراج‌شده از خون یک فرد زنده ‌مانده از شیوع ابولا در کنگو در سال ۱۹۹۵ استخراج شده است و بعد به‌وسیله موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا توسعه پیدا کرده است.

هر دوی این داروها در یک کارازمایی بالینی چند دارویی در جمهوری دموکراتیک کنگو نسبت به سایر داروها نتایج درمانی بسیار بهتری داشته‌اند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت بیماران معمولاً ۵ تا ۶ روز پس بروز نخستین علائم عفونت ابولا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. کارشناسان امیدوارند با انتشار این نتایج مردم بیمارانشان زودتر به درمانگاه‌های ابولا بیاورند.

شیوع ابولا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو که دومین مورد در سال‌های اخیر است، تابه‌حال باعث بیماری ۲۸۰۰ نفر و مرگ تقریباً ۱۹۰۰ نفر از این بیماران شده است.

بی‌اعتمادی مردم و جنگ داخلی تلاش‌ها برای مهار انتشار ویروس ابولا را با مانع روبرو کرده است.

کد خبر 451767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha