مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلوئه ورا گیاهی است که به خاطر خواص ترمیمی‌ موضعی‌اش مصرف گسترده‌ای دارد.

Aloe vera

آلوئه ورا یا صبر زرد گیاهی بومی آفریقای شمالی است و در آب و هوای گرم رشد می‌کند. از گذشته‌ها ژل به دست آمده از این گیاه برای ترمیم و نرم کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

پژوهش‌ها از استفاده موضعی از آلوئه ورا دست کم برای بیماری‌های خاصی از جمله پسوریازیس، شوره پوست و مو و سوختگی‌ها و خراشیدگی‌های جزئی پوست حمایت می‌کنند. همچنین ژل آلوئه ورا برای تسکین درد تبخال تناسلی در مردان ممکن است سودمند باشد.

عصاره آلوئه ورا مسهلی بسیاری قوی است و زمانی به عنوان یک داروی ضد بیوست بدون نسخه فروخته می‌شد.

اما سارمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۲ دستور داد که مسهل‌های حاوی آلوئه ورا از فروشگاه‌ها برچیده شوند یا با فرمولاسیون جدید عرضه شوند.

رشته‌ای از تحقیقات هم نشان داد است که مصرف خوراکی ژل آلوئه ورا ممکن است در افراد دچار دیابت قند خون را کاهش دهد و در کاهش کلسترول هم سودمند باشد.

میزان آلوئه ورا موجود در کرم‌های و ژل‌های موضعی آن متفاوت است. فراورده‌های موضعی با میزان کم این گیاه در حد ۰.۵ درصد برای سوختگی خفیف به کار می‌روند. فراورده‌های با میزان بسیار بالاتر گیاه تا ۷ درصد برای درمان پسوریازیس استفاده می‌شوند.

مکمل‌های خوراکی آلوئه ورا دوز تعیین‌شده‌ای ندارد. مکمل‌های خوراکی این گیاه برای درمان یبوست میزانی در ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم عصاره آلوئه ورا دارند. برای درمان دیابت یک قاشق چایخوری از ژل روزانه به کار برده شده است.

با توجه تحقیقات کاملی درباره بی‌خطر بودن مصرف خوراکی این گیاه انجام نشده است، به خصوص کودکان و زنان باردار یا شیرده نباید مکمل‌های خوراکی این گیاه را مصرف کنند. دلپیچه و اسهال از جمله عوارض جانبی مصرف مکمل‌های خوراکی آلوئه ورا است.

توجه داشته باشید که دوزهای بالای خوراکی آلوئه ورا خطرناک هستند و برای مصرف آن حتما باید با پزشکتان مشورت کنید.

کد خبر 451755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha