همشهری آنلاین: کاربران اینستاگرام از این پس می‌توانند در صورت مواجه شدن با خبرها و اطلاعاتی که به نظر نادرست و جعلی می‌آید با چند کلیک چنین محتواهایی را گزارش کنند.

پسورد میلیون‌ها کاربر اینستاگرام در اختیار کارمندان این شرکت

یک سخنگوی فیسبوک، شرکت آمریکایی که کنترل شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در دست دارد با اعلام این مطلب تصریح کرد که ابزار جدید به کاربران امکان می‌دهد در صورت تشخیص اطلاعات نادرست و جعلی بر روی گزینه «گزارش» کلیک کنند و سپس با انتخاب «خبرنادرست» توجه حقیقت سنج‌های مستقل محتوا را به مطلب گزارش شده جلب کنند.

بدین ترتیب به محض گزارش محتواهای خبری مشکوک حقیقت سنج‌های مستقل دست به کار می‌شوند و اقدام به بررسی صحت و سقم مطلب گزارش شده می‌کنند. این امکان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) در اختیار بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام قرار گیرد.

سخنگوی شرکت فیس بوک در ادامه می‌گوید: «افراد با مشاهده مطالبی بر روی اینستاگرام که فکر می‌کنند جعلی و نادرست است از این پس می‌توانند با استقاده از این امکان به ما گزارش کنند.»

این مسئول شرکت فیسبوک همچنین تاکید کرد که این شرکت برای محدود کردن انتشار مطالب و خبرهای جعلی بر روی کلیه پلت فرم‌ها و زیر مجموعه‌های خود سرمایه گذاری سنگینی کرده است.

به گفته مسئولان فیسبوک، مطالب نادرست و جعلی که توسط کاربران اینستاگرام گزارش شود در صورت عدم تخطی از قوانین این شبکه اجتماعی حذف نمی‌شوند اما در گزینه «اکسپلور» دیگر به کاربران پیشنهاد نمی‌شوند و همچنین در گزینه جستجو بر اساس هشتگ ظاهر نخواهند شد.

فیسبوک همچنین در نظر دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قبل از گزارش شدن مطالب نادرست و جعلی توسط کاربران این نوع محتوا را شناسایی کند.

اینستاگرام ، شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو پس از استقبال زیاد کاربران نظر مسئولان فیس بوک را نیز به خود جلب کرد و سبب شد تا مارک زاکربرگ و دوستانش در سال ۲۰۱۲ سهام این شبکه اجتماعی محبوب کاربران اینترنت را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا خریداری کنند.

کد خبر 451726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha