همشهری آنلاین: مراسم یادبود نخستین سالگرد فاجعه شکستن پل در شهر جنوای ایتالیا با حضور مسئولان محلی و کشوری برگزار شد.

مراسم یادبود سالگرد فاجعه پل جنوا در اوج بحران سیاسی در ایتالیا
در ابتدای این مراسم، نام تک تک قربانیان این حادثه خوانده شد و پس از آن مراسم مذهبی دعا برای درگذشتگان در کلیسا برگزار شد.

روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ بخش بزرگی از یک پل بزرگراهی ۶۵ ساله در جنوا فرو ریخت و این حادثه به کشته شدن ۳۴ تن انجامید. علت اصلی این حادثه با گذشت یک سال هنوز معلوم نشده، اما رگبار و بارندگی شدید در روز حادثه و روزهای پیش از آن در ریزش پل بی‌تأثیر نبود.

پایه‌های پل «موراندی» جنوا پیش از حادثه بارها محکم شده بود اما جنبش ۵ ستاره، یکی از دو حزب حاضر در ائتلاف حاکم، از همان زمان آتلانتیا، شرکت سازنده این پل را به کوتاهی در رسیدگی و کنترل این سازه متهم کرد. شرکت آتلانتیا که به خانواده بنتون، یکی دیگر از غول‌های اقتصادی ایتالیا تعلق دارد این اتهام را نپذیرفته است.

پس از فروریختن پل جنوا، دولت ایتالیا بودجه ویژه‌ای را به طرح بازسازی و استحکام پل‌های کشور اختصاص داد. در پی اختلاف بودجه‌ای ایتالیا با اتحادیه اروپا در نخستین ماه‌های سال جاری میلادی، ماتئو سالوینی رهبر لیگ، دیگر حزب حاضر در ائتلاف حاکم، تخصیص بودجه برای این طرح را برای توجیه اختلاف موجود با اتحادیه اروپا مطرح کرد.

  • حضور مسئولان در جنوا به رغم اختلاف سیاسی

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری، جوزپه کنته، نخست‌وزیر و ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا روز چهارشنبه در محل حادثه سال گذشته حضور یافته و به رغم بالا گرفتن اختلاف‌های سیاسی در روزهای اخیر، با هم در مراسم عشا ربانی که برای قربانیان برگزار شد شرکت کردند.

بحران سیاسی در ایتالیا به دنبال بروز اختلاف میان دو حزب اصلی حاضر در ائتلاف حاکم شکل گرفت. این اختلاف سبب شد تا دولت تصمیم به برگزاری انتخابات زودرس در ماه اکتبر آینده بگیرد.

حزب راستگرای افراطی لیگ به رهبری ماتئو سالوینی روز جمعه اعلام کرد به دنبال رای عدم اعتماد است تا با سقوط دولت ائتلافی که جنبش پنج ستاره یکی از دو بال آن محسوب می‌شود زمینه برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در ماه اکتبر فراهم شده و بدین ترتیب وی بتواند در رأس دولت جدید قرار گیرد.

کد خبر 451676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha