یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
۰ نفر

جشن‌های‌ «شبیه چشمه»، حرکت «کاروان شادی»، نشست‌های شعرخوانی، مجالس پرده‌خوانی و نقالی و نمایشگاه آثار هنرمندان، از جمله فعالیت‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران به‌مناسبت دهه‌ی ولایت است و شما هم می‌توانید در هرکدام که بیش‌تر مورد علاقه‌تان است مشارکت کنید.

سبک زندگی ولایی؛ مهم‌ترین پیام غدیرخم

از یک‌شنبه ۲۷ تا سه‌شنبه ۲۹ مرداد (عید غدیر خم) مراکز فرهنگی‌هنری مناطق ۲۲گانه‌ی تهران مجموعه جشن‌هایی با عنوان «شبیه چشمه» برگزار می‌کنند. این جشن‌ها برای بزرگ‌داشت عید غدیر برپا می‌شوند و در ایستگاه‌های گوناگون این مراکز، فعالیت‌های متنوعی مانند مسابقه، گفت‌وگوی مذهبی، نمایش، موسیقی و نقالی برای حاضران به اجرا درمی‌آید.

«غزل ارادت» عنوان شب شعرهایی است که در آن‌ها شاعران کانون‌های شعر و ادب سازمان فرهنگی‌هنری شعرهایشان را مخصوصاً با شعرهایی مرتبط با عید غدیر و حضرت علی‌ع برای حاضران می‌خوانند.  این نشست‌ها تا سه‌شنبه ۲۹ مرداد در ۱۱ منطقه‌ی شهر تهران برگزار می‌شوند و در پایان به ۱۰ شاعر برگزیده مناطق هدیه‌هایی به‌رسم یادگار داده خواهد شد.

دوستداران فعالیت‌های نمایشی سنتی مانند پرده‌خوانی و نقالی، تا ۲۹ مرداد می‌توانند در  برنامه‌ی «برکه‌ی ورود» مشغول تماشای چنین فعالیت‌هایی بشوند.

در این برنامه ۱۱۰ مجلس پرده‌خوانی و نقالی، با هدف به‌روز رسانی این هنر دیرینه و سنتی اجرا می‌شود. در این مجلس‌ها هنرمندان روایت‌های جذاب و شنیدنی از زندگی و فضیلت‌های امیرمؤمنان علی‌ع ارائه می‌کنند.

در روز ۲۹ مرداد، کاروان شادی با نام «شهر ولایت» هم در چهار منطقه‌ی تهران به حرکت درمی‌آید و ضمن اجرای برنامه‌هایی به مردم گل اهدا می‌کند.

«غدیرانه» هم عنوان برنامه‌ای است که تا ۲۹ مرداد، هرشب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در چهار بخش در میدان امام حسین‌ع اجرا می‌شود.اجرای فعالیت‌های گوناگون مانند موسیقی، برگزاری مسابقه‌های متنوع برای گروه‌های سنی متفاوت، نورافشانی و اجرای نمایش «ولایت»، از جمله فعالیت‌های جشن غدیرانه است.

کد خبر 451627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha