همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد در بخش‌هایی از ۱۴ استان کشور و ارتفاعات خبر داد و با اعلام افزایش نسبی دما در سواحل خزر، هوای تهران را بین ۳۳ تا ۲۴ درجه در روز و شب گزارش داد.

باران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خبر داد.

احد وظیفه اظهارکرد: در ساعات بعدازظهر امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و قزوین و دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور واقع در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، جنوب مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد همچنین در غرب اصفهان غرب و جنوب فارس و برخی مناطق بوشهر و هرمزگان رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقتی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعدازظهر روز جمعه (۲۵ مرداد) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و فارس و برخی مناطق بوشهر و هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۶ و ۲۷ مرداد) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا و پس‌فردا (۲۴ و ۲۵ مرداد) در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۶ و ۲۷ مرداد) در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می دهد.

وی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد و در بعضی ساعات همراه با گرد و خاک خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ مرداد) هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که فردا دمای تهران در گرمترین زمان به ۳۳ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتیگراد برسد همچنین پس‌فردا بیشترین و کمترین حد دمای تهران ۳۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 451621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha