همشهری آنلاین: شصت و هفتمین جشنواره فیلم سن‌سباستین با نخستین نمایش اروپایی «بلک‌برد/توکا» به کارگردانی راجر میچل آغاز به کار می‌کند.

فيلم سينمايي بلك‌برد با بازي ساراندون و وينسلت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «بلک‌برد» دوازدهمین تجربه کارگردانی فیلمساز ۶۳ ساله بریتانیایی و بازسازی یک درام دانمارکی به نام «قلب آرام» ساخته بیل آگوست است که پنج سال پیش در جشنواره سن‌سباستین به نمایش درآمد و تماشاگران آن را ۲۰ دقیقه ایستاده تشویق کردند.

«قلب آرام» جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن را برای پاپریکا استین به ارمغان آورد و فیلم در بیش از ۲۰ رویداد دیگر در گوشه و کنار شرکت کرد. همین موفقیت‌ها تهیه‌کنندگان آمریکایی و انگلیسی را بر آن داشت تا نسخه انگلیسی‌زبان را با حضور ستاره‌هایی چون کیت وینسلت، سوزان ساراندون، سم نیل و میا واسیکووسکا بسازند. «بلک‌برد» اولین بار در دنیا در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود و هلندی‌ها هم می‌توانند از ۱۶ ژانویه به تماشای آن بنشینند.

کریستین تورپ که متن «قلب آرام» را نوشته بود، اینجا در «بلک‌برد» هم نویسنده فیلمنامه است. ساراندون سال ۱۹۹۵ برنده جایزه دونوستیا از جشنواره سن‌سباستین شده بود و در نسخه آمریکایی نقش مادری بیمار را ایفا می‌کند که می‌خواهد پیش از مرگ برای آخرین بار اعضای خانواده را در یک پایان هفته دور هم جمع کند اما فاش شدن برخی رازهای خانوادگی شرایطی عجیب و پیچیده برای همه پدید می‌آورد. «بلک‌برد» ۲۰ سپتامبر در افتتاحیه سن‌سباستین اکران می‌شود.

کد خبر 451587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha