همشهری آنلاین: چهار مرد بریتانیایی به اتهام همراه داشتن ۷۶۶ کیلوگرم مواد روانگردان به ارزش تقریبی بیش از ۶۰ میلیون دلار در کشورهای استرالیا و نیوزیلند بازداشت شدند.

كشف پودر اكستازي در استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پی‌ای، ماموران پلیس کویینزلند اعلام کردند کشف این مقدار مواد روانگردان بزرگ‌ترین عملیات پلیسی در این منطقه استرالیا بوده و موادی که از قاچاقچی‌های بریتانیایی کشف شده، برای ساختن ۱۲ میلیون قرص اکستازی کافی است. متهمان بریتانیایی که در کویینزلند دستگیر شدند، دو مرد ۵۱ و ۴۰ ساله هستند که یک جوان ۲۶ ساله استرالیایی هم همراه آنها بازداشت شده است.

دیگر متهمان اروپایی این پرونده دو مرد بریتانیایی ۶۰ و ۴۹ ساله هستند که هفته گذشته با ۲۰۰ کیلوگرم متامفتامین در نیوزیلند به دام پلیس افتادند. پلیس نیوساوث‌ولز هم یک زن ۵۱ ساله استرالیایی با بیش از ۷۰ هزار پول نقد بازداشت کرده و تصور می‌شود او بخشی از این پرونده باشد. محموله قاچاق اخیر تامین‌کننده حدود هفت درصد از مصرف کل قرص‌های روانگردان در استرالیاست و پلیس می‌گوید می‌توان از آن شش تا ۱۲ میلیون قرص تولید کرد.

آژانس ملی مبازره با جنایت بریتانیا با همکاری پلیس دو کشور استرالیا و نیوزیلند، نیروی مرزی استرالیا و کمیسیون ضدجنایت استرالیا در پرونده کشف پودر روانگردان همکاری کردند و ماموران استرالیایی معتقدند توقیف حدود ۸۰۰ کیلو پودر MDMA می‌تواند تاثیری انکارناپذیر بر بازار قاچاق روانگردان‌ها داشته باشد.

کد خبر 451566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha