همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین مزرعه شهری اروپا و جهان به مساحت ۱۴ هزار مترمربع اوایل سال آینده میلادی روی بام ساختمانی در جنوب غربی پاریس افتتاح می‌شود.

بزرگ ترين مزرعه شهري جهان در پاريس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این مزرعه هوایی روی بام ساختمانی شش طبقه بنا شده و با داشتن بیش از ۳۰ گونه متفاوت گیاهی هر روز حدود هزار کیلوگرم سبزی و میوه در آن تولید می‌شود. ۲۰ کشاورز و باغبان در این مزرعه کار می‌کنند و برای پرورش میوه‌ها و سبزی‌ها از روش‌های صرفا ارگانیک بهره می‌برند.

پاسکال هاردی، بنیانگذار شرکت کشاورزی آگری‌پلیس ویژه کشت و کار در محدوده‌های شهری است. مزرعه هوایی این شرکت روی سقف مجموعه نمایشگاهی ورسای در منطقه ۱۵ پاریس ساخته شده و هاردی هدف از راه‌اندازی این مزرعه را ارائه مدلی برای تولید پایدار به ویژه در مناطق شهری می‌داند. قرار است کنار مزرعه یک رستوران با گنجایش ۳۰۰ نفر ساخته شود که در آن غذاهای فصلی بر اساس تولید همان روز عرضه می‌شود.

برپایی تورهای آموزشی و کارگاه‌های گروهی و ترتیب دادن رویدادهای ویژه از دیگر کارکردهای مزرعه هوایی پاریس است که در عین حال به شهروندان پاریسی آموزش‌های لازم را برای داشتن مزرعه شخصی ارائه می‌دهد. شهر پاریس متعهد شده است تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ هکتار زمین به سبزی‌کاری اختصاص دهد که یک‌سوم این مساحت در اختیار کشاورزی شهری خواهد بود. راه‌اندازی پیاده‌راه کشاورزی زیر خط متروی هوایی از دیگر برنامه‌هاست.

کد خبر 451559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha