مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب جزئیات توافق وزارت صنعت و شهرداری برای انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب و همچنین تبدیل این نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری را تشریح کرد.

شهر آفتاب

قادری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تکمیل فازهای سایت نمایشگاهی شهر آفتاب و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری گفت: انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب از سطح شهر تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به منظور کاهش بار ترافیکی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی و برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در شهر به عنوان یک استراتژی دنبال می‌شود.

او اظهار کرد: در شورای شهر دوم به منظور کاهش بار ترافیکی ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در داخل شهر تهران، اجازه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب داده شد و حالا می‌بایست پس از سال‌ها این مهم عملیاتی شود و شهر آفتاب به عنوان بهترین گزینه برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب به مردم شناسانده شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب بیان کرد: ایجاد منطقه تجاری در جنوب تهران و در محدوده شهر آفتاب یکی از برنامه‌های مهم ما است چرا که ورود و خروج تجهیزات نمایشگاهی با حذف بروکراسی اداری و گمرکی می‌تواند به حیات نمایشگاه کمک کند همچنین ورود و خروج نمایشگاه‌داران خارجی تسهیل می‌شود و می‌توانیم سرمایه‌های کلان خارجی را به سمت شهر آفتاب هدایت کنیم و حتی شهر آفتاب را به مرکز گفت‌وگوهای اقتصادی تبدیل کنیم.

قادری با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد مبادلات مالی و بانکی در تهران اتفاق می‌افتد و تصمیمات کلان اقتصادی نیز به پشتوانه وجهه سیاسی تهران در این شهر گرفته می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب اعلام کنیم، چرا که نمی‌توان نمایشگاه‌ها را اولویت بندی کرد اما قطعا نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب منتقل خواهد شد.

او افزود: ۱۵ اسفند ماه سال گذشته این مسئله در هیات دولت مطرح و مورد توافق قرار گرفت اما برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون اقتصادی و کمیسیون زیربنایی ارجاع داده شد و موافقت‌های اولیه نیز از سوی وزارت صنعت گرفته شده است.
قادری با بیان اینکه در حال حاضر تنها فاز ۱ نمایشگاه شهر آفتاب اجرا شده و ساخت فاز ۲ و ۳ در مرحله جذب سرمایه گذار قرار دارند، گفت: با این حال شهر آفتاب می‌تواند میزبان بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی باشد.
 

کد خبر 451529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha