سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

همشهری آنلاین: چرت زدن می‌تواند خلق‌وخو، کارکرد و هشیاری را بهبود بخشد.

napping

اما از طرف دیگر خوابیدن در زمان نادرست یا برای مدت بیش از حد طولانی می‌تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

برای چرت زدن درست به این نکات توجه کنید:

- مدت چرت زدن را به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه محدود کنید.

- در ابتدای بعدازظهر چرت بزنید.

- در مکانی آرام و تاریک و بدون مزاحمت چرت بزنید.

پیش از بازگشت‌ به فعالیت‌های روزانه پس از چرت زدن، مدتی را برای هشیار شدن کامل به خود بدهید. اگر کاری که می‌خواهید پس از چرت زدن انجام دهید، نیاز به واکنش سریع یا دقیق دارد، مدت بیشتری به خودتان وقت بدهید.

کد خبر 451479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =