همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در آیین پایانی دومین دوره کنگره‌های عاشوراپژوهی در تهران تصریح کرد:

همه قدرت‌ها تمام توان خود را بکار گرفتند اما ملت ایران به تنهایی برهمه انان پیروز شد.
آقای احمدی نژاد با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در عرصه فناوری هسته‌ای و اثبات حقانیت ایران در این زمینه تصریح کرد اتفاق بسیار مهمی در این زمینه افتاد و به فضل الهی پیروزی‌های پی درپی روی خواهد داد ولی دشمنان با تبلیغ و استفاده ازهمه امکانات وعناصر زبون می‌خواهند مانع انتشار این خبر و موفقیت بزر گ شوند.
رئیس جمهور گفت پیروزی‌های ما با پیروزی‌های مادیون متفاوت است و پیروزی ما یعنی اتفاقی که بشریت را به سمت قله می‌برد و موانع برداشته می‌شود و بشریت به این کاروان می‌پیوندد.
احمدی نژاد گفت همه قدرت‌ها جمع شدند وگفتند اجازه نمی‌دهیم ایران هسته‌ای شود و تمام توان سیاسی، تبلیغی و اقتصادی خود را به کار گرفتند و تهدید نظامی کردند تا اراده خود را به ملت ایران تحمیل کنند اما این ملت ایران است که امروز اراده خود را به انان تحمیل کرده است.
رئیس جمهور افزود: امروز قدرت ایران اسلامی درحدی است که هیچ کس جرات نمی‌کند این ملت را تهدید کند.
وی تصریح کرد دست قدرت الهی از اغاز انقلاب اسلامی تا کنون همواره حامی این ملت بوده است وقدرت‌ها به این قدرت اقرار کنند.
رئیس جمهور گفت ملت ایران ابرقدرت‌ها را پشت سر گذاشته و از آنان عبورکرده است و قدرت‌ها دیگر اعتباری ندارند و بسیاری از ملت های جهان به تبعیت از ملت ایران ابرقدرت ها را پشت سر گذاشته‌اند.
رئیس جمهور با بیان اینکه سطح مطالبات امروز ملت‌ها بالارفته و از جنبه‌های صرفا مادی، ‌جغرافیایی، حزبی، قبیله‌ای و طایفه‌ای عبور کرده و در مسیر معنویت و عدالت قرار گرفته است.
احمدی نژاد با اشاره به تاثیرات مبنایی وگسترده فرهنگ عاشورا در پیروزی‌های ملت ایران گفت هرجا، در هرمقطع وحادثه‌ای اگر با مکتب حسینی و فرهنگ عاشورا برخورد کردیم پیروزی و عزت بوده است واگر فاصله گرفتیم چیزی باقی نمانده است.
وی افزود: تنها راه نجات بشر امروز تمسک به فرهنگ عاشورا و این همان چیزی است که بشر امروز به شدت به ان نیاز دارد چرا که هرچه خوبی، جوانمردی و انسان دوستی و عاطفه و شجاعت و بزرگ منشی و آزادگی است حاصل کاروان عاشورا است.
رئیس جمهور با بیان اینکه رمز ماندگاری ما در اتصال به امام و کاروان کربلا وفرهنگ عاشورا است افزود: عاشورا درهمه زمان ها و مکان ها ادامه دارد و امروز پرچم این نهضت در دست دلدادگان در اهتزاز است.
احمدی نژادگفت عاشورا منحصر و محدود به روز دهم محرم نماند ویک رودخانه زلال جاری در هستی است و هر کس از روز اول به این کاروان پیوند خورد و همراهی کرد شکوفا و هرکس جدا افتاد نابود شد.
براساس این گزارش پیش از سخنان رئیس جمهور در کنگره عاشوراپژوهی حجت الاسلام مصلحی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در گزارشی گفت با فراخوان این کنگره یک هزار وصد مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این میان پنج مقاله به عنوان برتر برگزیده شناخته و نویسندگان ان تشویق شدند.
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه افزود کنگره‌های عاشورا پژوهشی در سی استان کشور و چهل دانشگاه و در سطوح اموزشی دبیرستان برگزار و از ان بسیار استقبال شد.
وی با اشاره به اختصاص مبلغ یکصد وپنجاه میلیارد تومان اعتبار دولتی برای کمک به مساجد کشور ازتوجه خاص رئیس جمهور به مساجد کشور گفت این رقم در گذشته بسیار اندک بود که قابل بیان نیست.
کد خبر 45146

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز