همشهری آنلاین: مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به علائم جسمی بیماری آلزایمر در بین سایر فاکتورهای پرخطر این بیماری کمک کند.

ورزش موجب كاهش نشانگرهاي جسمي آلزايمر مي‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا عنوان می‌کنند جمعیتی که در اواخر میانسالی قرار دارند در معرض ریسک بالا بیماری آلزایمر هستند. در این گروه از افراد با داشتن فعالیت فیزیکی، تغییرات مرتبط با سن‌شان در نشانه‌های مرتبط با این بیماری کمتر بروز می‌کند.

در این مطالعه، 317 شرکت کننده دارای والدین مبتلا به آلزایمر مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد از لحاظ شناختی سالم بوده و بین سنین 40 تا 65 سال ثبت نام شدند.

تمامی شرکت کنندگان پرسشنامه ای در مورد فعالیت فیزیکی‌شان پر کردند و به منظور بررسی چندین نشانگر مرتبط با بیماری آلزایمر تحت تست‌های نوروفیزیولوژیکی و اسکن مغز قرار گرفتند.

محققان داده‌های بدست آمده از افراد کمتر از 60 سال را با افراد مسن مقایسه کردند. آنها به کاهش توانایی‌های شناختی و افزایش نشانگرهای مرتبط با بیماری در افراد مسن‌تر پی بردند.

با این حال تاثیرات در افراد مسن‌تری که پنج روز در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش در حد متوسط داشتند به مراتب ضعیف‌تر بود.

«اوزیما اوکونکوو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعات نشان می‌دهد تاثیر منفی افزایش سن و ریسک ژنتیکی نشانگرهای بیماری آلزایمر و شناخت در افراد دارای تحرک فیزیکی می‌تواند کمتر شود.»

کد خبر 451415
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha