دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در مساجد جامع همه شهرهای کرمانشاه و کردستان و با استقبال قابل توجه نمازگزاران اقامه شد.  

اقامه نماز عید قربان در کرمانشاه و کردستان

به گزارش همشهری، نمازگزاران شهر کرمانشاه صبح روز دوشنبه نماز عید قربان را در مسجد جامع این شهر به امامت آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اقامه کردند. همزمان نماز عید بندگی و اطاعت در ۱۳ شهرستان دیگر استان هم با حضور اقشار مختلف مردم
 اقامه شد. آیت الله علما خطبه های نماز عید قربان شهر کرمانشاه را به موضوع «ذکر و بندگی خداوند» اختصاص داد و گفت: باری تعالی برای همه انسان ها یک نسخه عمومی تجویز کرده که در صورت استفاده از آن قلب، روح و جان آدمی مطمئن و آرام می شود و این نسخه ذکر، بندگی و اطاعت خداوند به هر شیوه ممکن است.  

امام جمعه کرمانشاه در خطبه دوم نماز هم دل انسان را سرمایه مهم او و ظرفی دانست که فقط جای خدا در آن است زیرا هرچه غیر از خالق هستی در این ظرف باشد، خسارت انسان خواهد بود. آیت الله علما تاکید کرد: اسلام به گونه‌ای مسیر را مشخص کرده که ذکر و یاد خدا و بندگی و اطاعت از او هیچ منافاتی با زندگی عادی و روزمره انسان ندارد.

  • انقلاب اسلامی موجب رشد تفکر مقاومت در جهان شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در خطبه‌های نماز عید قربان در سنندج گفت: انقلاب اسلامی و مقاومت جمهوری اسلامی مقابل اسکتبار و زورگویان موجب رشد این تفکر در جهان شد. آیت الله «سید محمد حسینی شاهرودی» افزود: ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌ها و سر فرود نیاوردن آن سبب شد نمود ابرقدرتی آمریکا شکسته شود. آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: در ۴۰ سال عمر نظام اسلامی و با بررسی آمارها پیشرفت‌های مادی و معنوی و رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی در جهان دیده می‌شود. نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جنگ اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند، اما همزمان در جبهه فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند افزود: در این شرایط باید حرکت و تلاش بیشتری داشته باشیم و به رونق تولید کمک کنیم.

کد خبر 451345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha