همشهری آنلاین: چهارمین دوره مسابقه غواصی عمق ارتش‌های جهان روز یکشنبه (۱۳ مرداد) در آب‌های نیلگون خلیج فارس و کرانه‌های جزیره مرجانی کیش آغاز شد.

مسابقات غواصي ارتش‌هاي جهان

به گزارش ایرنا، مسابقات بین‌المللی غواصی عمق ارتش‌های جهان ۲۰۱۹  به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت تیم‌های غواصی از روسیه، چین، آفریقای جنوبی، سوریه و ونزوئلا در قالب  مسابقات بین‌المللی نظامیان برگزار می‌شود  و  تا ۲۳ مرداد ادامه خواهد داشت.

مسابقه بین‌المللی نظامیان همزمان در روسیه، چین، ایران، مغولستان، هند، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در ۳۲ رشته و با مشارکت ۳۰ کشور درحال برگزاری است.

 بازی‌های بین‌المللی ارتش‌های جهان با شرکت حدود ۲۰۰ تیم شامل بیش از پنج هزار نظامی از ارتش‌های ۳۶ کشور جهان برگزار می‌شود و نظامیان در ۳۲ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی نظامیان جهان در ۲۵ میدان نظامی شامل روسیه، ایران، ارمنستان، بلاروس، هند، چین، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و هند، مغولستان و ازبکستان نیز برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین‌المللی  هستند. نخستین دوره مسابقه بین‌المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات علاوه بر حضور تیم‌هایی از نیروهای مسلح در کشورهای میزبان، جمهوری اسلامی ایران در دو رشته «غواصی عمق» به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش و «گشت جاده‌ای» به میزبانی نیروی انتظامی در شهر پرند پذیرای تیم‌های نیروهای مسلح کشورهای شرکت‌کننده می‌باشد.

  این دومین بار است که مسابقه  بین‌المللی غواصی عمق در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

اولین دوره این مسابقه سال گذشته به میزبانی نوشهر برگزار شد و امسال کیش میزبان دومین دوره این رقابت‌ها است که طی آن غواصان اعزامی از ۱۰ کشور منتخب دنیا به مصاف هم می‌روند.

 در نخستین دوره برگزاری این مسابقه در نوشهر، تیم ایران در بخش غواصی عمق مقام اول را کسب کرد و در مجموع پنجم جهان شد.

کد خبر 451279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha