همشهری آنلاین: بساط گستران بازار بزرگ احسانی محله عبدل آباد منطقه ۱۹ شهرداری تهران از صبح روز سه شنبه ۱۵ مرداد با حضور شهردار منطقه ۱۹، عوامل اجرائیات و نیروهای انتظامی ساماندهی شدند.

شهرداري

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه ساماندهی بساط گستران بازار بزرگ احسانی را یکی از طرح های انضباط شهری برشمرد و افزود: این معضل شهری در این محدوده یکی از مطالبات جدی مردم، معتمدین، شورایاران، ریش سفیدان و کسبه بازار بود که پس از ۱۲ سال  به دنبال درخواست های مکرر آنها انجام شد.

وی ادامه داد: تمهیدات اجرای این طرح از چندین ماه قبل آغاز شده بود که طی آن ضمن اطلاع رسانی به کسبه و پیگیری مراجع قانونی، نشست های متعددی با حضور مسئولین منطقه ۱۹، نیروهای قضایی، انتظامی، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نمایندگان صنوف، هیئت امنا و شورایاری محله تشکیل و درخصوص رفع سدمعبر  خیابان احسانی تصمیم گیری شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه صرفا جمع آوری دست فروشان در این طرح مد نظر نیست و این اقدام بر اساس مطالعات میدانی، اخذ حکم قضایی، مجوز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، حمایت شورای تأمین امنیت استان تهران، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انجام شد، تصریح کرد: مکان ویژه ای در محدوده نزدیک به این بازار در قالب غرفه های مسقف برای ادامه فعالیت بساط گستران در نظر گرفته شده که تا کنون با ثبت نام آنها برای ادامه فعالیت در غرفه های آماده شده استقبال خوبی از این طرح شده است.  

توکلی با اشاره به تحویل غرفه ها به بساط گستران از صبح شنبه ۱۹ مرداد خاطر نشان کرد: بساط گسترانی که در این طرح ثبت نام کردند با تحویل غرفه ها ادامه فعالیتشان از سر گرفته شد و شهروندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب با حضور در این مکان اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. ضمن اینکه خدماتی چون سرویس بهداشتی، مجموعه بازی برای کودکان، استراحتگاه برای شهروندان، سیستم سرمایشی و... در محدوده فعالیت بساط گستران تدارک دیده شده است.

شهردار منطقه یاد آور شد : در راستای بازپیرایی شهری و حذف زوائد فیزیکی و رفع خطر از محدوده بازار بزرگ احسانی با حضور عوامل اجرایی خدمات شهری نسبت به جمع آوری سایبان ها، بنرها و رفع موارد ناایمنی با مشارکت سازمان آتش نشانی اقدام تا مشکلات ناشی از امداد رسانی درمواقع حریق، اورژانس و... مرتفع شود.

بر اساس این گزارش شهردار منطقه روز جمعه ۱۸ مرداد با حضور در بازار بزرگ احسانی به همراه شورایاران این محله از این بازار بازدید کرد که در طی گذر از این بازار بارها کسبه و شهروندان با شهردار منطقه همراه شدند و مراتب رضایت خود را حضوری و چهره به چهره با شهردار منطقه در میان گذاشتند.

  شایان ذکر است پس از اجرای طرح «انضباط شهری» امنیت و آرامش را در این محدوده برقرار و  در حال حاضر هیچ گونه سد معبری در این خیابان مشاهده نمی شود.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و قاطعیت در برقراری انضباط شهری، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

گفتنی است با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ادامه بازپیرایی و ایجاد زیبایی های بصری، مبلمان شهری در این بازار تعبیه خواهد شد.

کد خبر 451254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha