یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر خارجه دولت منصور هادی در یمن گفت که اقدامات امروز امارات در حمایت از «شورشیان کودتاگر» در عدن با هدف اصلی ائتلاف نظامی از جنگ یمن که دفاع از مشروعیت منصور هادی خوانده شده بود، مغایرت دارد.

وقتی منصور هادی از مکر ائتلاف سعودی رودست می‌خورد
وزارت امور خارجه دولت مستعفی و فراری منصور هادی در یمن مدعی است حملات امروز به عدن و نهادهای دولتی آن کودتا علیه مشروعیت توسط شورای انتقالی جنوب است که مورد حمایت امارات عربی متحده قرار دارد.

وزارت خارجه دولت منصور هادی افزود، این حملات به طور واضح و روشن با هدف اصلی که ائتلاف به خاطر آن تشکیل شد یعنی دفاع از مشروعیت آنها، مغایرت دارد.

وبگاه الخبر الیمنی گزارش داد، محمد الحضرمی معاون وزیر خارجه دولت منصور هادی، شورای انتقالی و دولت امارات عربی متحده را مسئول تبعات کودتا علیه مشروعیت در عدن خواند.

وی از دولت امارات خواست کمک مالی و نظامی خود را از این گروه‌هایی که آنها را شورشیان کودتاگر علیه دولت خواند کاملا و فورا متوقف کند.

در ادامه درگیری‌ها که از روز چهارشنبه میان شبه نظامیان شورای انتقالی با نیروهای وابسته به دولت منصورهادی در شهر «عدن» آغاز شده؛ عصر روز شنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن سقوط کرده است.

کد خبر 451223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha